1

کلاهبرداری 27 میلیون ریالی با ترفند فروش لوازم ورزشی در تربت‌جام

عامل کلاهبرداری 27میلیون ریالی فروش لوازم ورزشی در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی، توسط پلیس شهرستان تربت‌جام شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی تربت جام با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری سایبری ۲۷ میلیون ریالی با فروش لوازم ورزشی در یکی از سایت‌های واسطه گر اینترنتی موضوع در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود؛ در بررسی انبهارات شاکی پرونده که جوانی ۳۰ ساله است مشخص شد مدتی قبل از طریق سایت واسطه گر شیپور آگهی فروش لوازم ورزشی مورد نظرش را جلب کرده و پس از هماهنگی با فروشنده و توافق اولیه مبلغ ۲۷ میلیون ریال به حساب فروشنده واریز کرده است و فرد کلاهبردار بعد از دریافت وجه آگهی مربوطه را از سایت برداشته و تلفنش را پاسخگو نیست.

سرهنگ یزدانی تصریح کرد: کارشناسان با پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبری متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیرکردند.

وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: طمع مالباختگان و دروغگویی کلاهبرداران دو عامل اصلی وقوع چنین جرایمی است و عدم اعتماد کامل خصوصاً در فضای مجازی و انجام تحقیقات لازم و مشورت با متخصصان پیشگیری آن است و قبل از تحویل کالا از واریز هر وجهی خودداری کنید.