1

نوجوانان سراتو سوار واژگون شدند

در اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سراتو که نوجوان  15 ساله ای در مسیر طرقبه به چالیدره شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز)  آن را رانندگی می کرد دو سرنشین نوجوان آن مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بینالود با اعلام این خبر گفت:  روز گذشته با اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سراتو در مسیر طرقبه به چالیدره بلافاصله ماموران پلیس راهور و کلانتری در محل حاضر شدند.

سرهنگ عباس نظافتی در تشریح این خبر افزود: پس از حضور ماموران در محل مشخص شد سه نوجوان حدودا 15 ساله که سوار بر این خودرو بوده اند بر اثرسرعت بسیار بالا،  عدم مهارت و تسلط کافی در امر رانندگی و ناتوانی در کنترل خودرو از مسیر منحرف و واژگون می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بر اثر شدت سانحه دو نفر از این نوجوانان به علت جراحات وارده توسط اورژانس به بیمارستان منتقل و همچنین این خودرو نیز جهت سیر مراحل قانونی در پارکینگ توقیف شده است.

سرهنگ نظافتی در خاتمه با اشاره به مجازات های قانونی حبس وجریمه نقدی در خصوص رانندگی بدون گواهینامه در هشدارهایی خطاب به شهروندان گفت: متاسفانه با توجه به عدم رشد جسمی و روانی و هیجاناتی که در سن نوجوانی وجود دارد در اختیار قرار دادن و یا سهل انگاری در نگهداری کلید خودرو و موتورسیکلت می تواند منجر به عواقب جبران ناپذیری نظیر فوت، معلولیت برای خود فرد، سرنشینان و یا شهروندان در پی داشته و همچنین مجازات های قانونی نظیر حبس و جریمه به جهت رانندگی فاقد گواهینامه در پی داشته باشد.