1

مشارکت همگانی برای حرکت چرخ تولید

استاندار خراسان رضوی گفت: مشارکت موثر همه نهادهای اجرایی و مردم در راستای حرکت چرخ تولید و ایجاد ارزش افزوده ضرورت است.

علی‌رضا رشیدیان روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در در شرکت پرشیا سرامیک آریا برگزار شد، افزود: همه ارکان نظام، نهادهای اجرایی و مردم با همکاری فعالان و دانشمندان در حوزه های صنعتی و دانش بنیان با حمایت بانک ها قادرخواهند بود چرخ تولید را به نفع جامعه و ایجاد ارزش افزوده به حرکت درآورند.
رشیدیان تاکید کرد: دولت، استانداری و بانک ها همراه با دستگاههای اجرایی خود را مکلف می دانند از تولیدکنندگان داخلی و تولیدات حمایت کنند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به افتتاح طرح های تولیدی در استان همزمان با آغاز به کار دولت دوازدهم؛ تاکید کرد: این مهم، نشان دهنده شروع دوره رونق واحدهای تولیدی است.
رشیدیان افزود: با شناسایی قوانین مخل تولید و رفع موانع آن ها از طریق اتخاذ تصمیمات صحیح و کارشناسی، در دولت یازدهم، انتظار این است در دوره جدید، مشکلات بخش تولید مرتفع شود.
در این جلسه به مشکلات 12 واحد صنعتی در حوزه های تامین آب، گاز، تسهیلات بانکی، بنیاد مسکن، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، شرکت سازمان مپ، امور مالیاتی و تامین اجتماعی رسیدگی شد و در دستورات مقتضی صادر شد.
در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت:  ششمین جلسه ستاد تسهیل موانع تولید صنایع استان با هدف رفع مشکلات تعدادی از شرکت‌های تولیدی استان و ایجاد زمینه صادرات برای این شرکت‌ها برگزار می‌شود.

راضیه علیرضایی با اشاره به به روند فعالیت شرکت پرشیا سرامیک آریا افزود: شرکت پرشیا سرامیک آریا طی سال‌های گذشته تعطیل بوده اما با برنامه ریزی‌های انجام شده این شرکت امروزه به یک شرکت فعال تبدیل شده و ما امروز در این مکان هستیم تا مشکلات و موانع باقی مانده برای این کارخانه تولیدی را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت پرشیا سرامیک آریا نیز به بیان گزارش از وضعیت شرکت پرداخت و گفت: در ابتدای ورود متوجه شدیم دستگاه‌های ریخته گری و بسیاری از قطعات و دستگاه‌ها فرسوده شده و منابع لازم برای نوسازی این فضا بیش از برآوردهای اولیه ما بوده است.

وی ادامه داد: در سال 93 تعداد 34 کارگر داشتیم که تمامی آنها مشکلاتی را برای اداره کار و بیمه داشتند؛ برای القای آرامش به کارگران تعاملی با اداره کار داشته و توانستیم ضمن برطرف کردن مشکلات تعداد کارگران را در سال 94 به 54 نفر رساندیم و در حال حاضر نیز 100 نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت پرشیا سرامیک آریا افزود: در حال حاضر با نصب ماشین‌آلات پیشرفته توانسته‌ایم تا با افزایش ظرفیت تولید میزان فروش کارخانه را به حد متناسبی برسانیم؛ فروش کارخانه در سال 94 تنها 265 میلیون تومان بود اما با تلاش‌های صورت گرفته در سال 95 به یک میلیارد و 800 میلیون تومان رسید و خوشحالیم که در سال 96 با توجه به قراردادهای صورت گرفته به فروش 7 میلیارد و 700 میلیون تومانی دست پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به فواید اجرای فاز 2 کارخانه گفت: پس از اجرای فاز دوم کارخانه شاهد افزایش تولید از سه هزار و 600 به هفت هزار و 200 تُن خواهیم بود که میزان فروش را از هفت میلیارد و 700 میلیون تومان به دوازده میلیارد و  500 میلیون تومان خواهد رساند.