1

محکومیت برای قاچاق بیش از 51 هزار لیتر نفت و گاز در مرز تایباد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از صدور حکم محکومیت برای قاچاق بیش از 51 هزار لیتر نفت و گاز برای یک قاچاقچی سوخت در مرز تایباد خبر داد.

حمیدرضا کریم با بیان قاطعیت در برخورد با متخلفان قاچاق سوخت گفت: به دنبال اعلام جرم گمرک از یک شرکت تولیدی مبنی بر قاچاق 51 هزار و 330 لیتر نفت گاز موضوع در دستور کار شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان تایباد قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید که شرکت مذکور ابتدا اقدام به اظهار 47 هزار و 680 لیتر مکمل گازوئیل می‌نماید که گمرک بنا بر دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از محموله فوق نمونه‌برداری نموده و جهت اعلام نظر نهایی توسط کارشناسان استاندارد مراحل قانونی لازم را طی که پس از بررسی در آزمایشگاه مشخص می‌شود درصد فراورده‌های نفتی یارانه‌ای موجود در این محموله صادراتی بیش از مشخصات فنی اعلامی از سوی سازمان استاندارد یعنی حاوی 90 درصد مواد سوبسیدار از نوع نفت گاز است نه مکمل آن.

کریم خاطرنشان کرد: بنابراین شعبه تعزیرات حکومتی پس از طی فرایند دادرسی و اخذ دفاعیات و طی مراحل متعدد بررسی تخلف قاچاق کالا را محرز دانسته و مدیر عامل این شرکت را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت مبلغ بیش از یک میلیارد و 960 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم می‌نماید.