1

فرماندار مشهد: قطعا باید در ورزشگاه امام رضا(ع) مسابقات برگزار شود

فرماندار مشهد می‌گوید شورای تامین مشهد و استان هیچ مصوبه‌ای در خصوص عدم برگزاری مسابقه فوتبال در ورزشگاه امام رضا(ع) تصویب نکرده‌اند و اتفاقات پیش از دیدار سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن به تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی بازمی‌گردد.

«رحیم نوروزیان»، ضمن رد هرگونه مصوبه در شورای تامین شهرستان مشهد در خصوص عدم برگزاری دیدارهای لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع) اظهار کرد: شورای تامین شهرستان مشهد مقدس هیچ گونه مصوبه‌ای برای عدم برگزاری دیدارهای لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع) تصویب نکرده‌است.

 

قطعا باید بازی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شود

وی افزود: شهر مشهد، پایتخت معنوی ایران است، شهری که در آن بارگاه علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) قرار دارد و مجاورین آن قطعا از درک و شخصیت بالایی برخوردارند. برای ساخت ورزشگاه امام رضا(ع) میلیاردها تومان هزینه پرداخت شده و قطعا باید دیدارهای فوتبال در این ورزشگاه برگزار شود.

نوروزیان گفت: در هیات فوتبال استان نظر این بود که با توجه به مکان احداث این ورزشگاه و فاصله زیاد ورزشگاه ثامن‌الائمه از مشهد، دیدار سیاه‌جامگان و ذوب‌‍آهن در ورزشگاه تازه‌تاسیس امام رضا(ع) برگزار شود اما تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی اعلام کرد که هنوز آمادگی برگزاری دیدارها را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: البته که این ورزشگاه با توجه به نظرات کارشناسی دیگر مسئولان مثل دوستان در نیروی انتظامی یک سری کم و کاستی‎هایی دارد اما قطعا حل‌شدنی است.

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه این همه هزینه صورت گرفته و باید این ورزشگاه مورد استفاده قرار گیرد، تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود مکان احداث این ورزشگاه مناسب نیست دیگر موضوعیت ندارد زیرا دیگر میلیاردها تومان هزینه شده و این ورزشگاه ساخته‌شده‌است. قطعا باید در این ورزشگاه مسابقات برگزار شود، اگر قرار بود این ورزشگاه مورد استفاده قرار نگیرد چرا پیش از انتخابات با آن تبلیغات پرطمطراق ورزشگاه را افتتاح کردند؟

نوروزیان با اشاره به اخلاق والای مردم مشهد گفت: سطح شعور مردم مشهد بسیار بالاست، ضمن اینکه مگر در سایر نقاط دنیا در مرکز شهرهای پرجمعیت ورزشگاه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؟ مردم در نزدیک‌ترین نقطه به زمین چمن می‌نشینند و دیدار تیم محبوب خود را از نزدیک تماشا می‌کنند، بدون اینکه هیچ مشکلی پیش بیاید. شک نکنید که رفتار این ورزش‌دوستان در ورزشگاه امام رضا(ع) با رفتاری که در ورزشگاه ثامن داشته‌اند متفاوت است زیرا این ورزشگاه در دل شهر واقع شده‌است نه در چندین کیلومتری شهر.

 

هیچ مصوبه‌ای نداشتیم!

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه شورای تامین مشهد مقدس و استان خراسان رضوی مخالفتی با برگزاری مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع) نداشته‌اند، گفت: قویا این موضوع را تکذیب می‌کنم. کسانی‌که مدعی هستند شورای تامین با برگزاری دیدار سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن مخالفت کرده‌است بگویند در کدام جلسه چنین موضوعی تصویب شده‌است؟ هرگز چنین مصوبه‌ای نداشته‌ایم. از مدیرکل ورزش و جوانان تعجب می‌کنم که چرا چنین صحبتی کرده‌است؟

نوروزیان در خصوص اینکه آیا امکان برگزاری دیدارهای لیگ برتر در این ورزشگاه میسر خواهدشد؟ پاسخ داد: ما هم منتظریم مشکلاتی که بزرگ هم نیست هرچه زودتر حل شود تا شاهد برگزاری مسابقات در این ورزشگاه باشیم. نباید به کل شهر نگاه امنیتی داشت، مثلا می‌توان با گذاشتن ایست بازرسی در جای‌جای شهر امنیت را برقرار کرد اما اصلا و ابدا چنین امنیتی را قبول نداریم، زیرا امنیتی که با بستن فضا همراه باشد مناسب نیست.

وی افزود: شرایط مکانی ورزشگاه امام رضا(ع) به شکلی است که خیلی از مردم فوتبال‌دوست مشهدی اصلا با وسیله نقلیه شخصی به ورزشگاه نمی‌آیند. با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی می‌توان در این استادیوم، مسابقات را برگزار کرد.

نوروزیان در خصوص احداث ورزشگاه 10 هزار نفره در منطقه الهیه مشهد گفت: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی زمینی در این منطقه دارد که قرار شده در فرمانداری برای فراهم کردن بخشی از اعتبارات کمک کنیم. با پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان برای ساخت ورزشگاه موافقت کردیم زیرا در این منطقه از شهر مشهد به اماکن اداری و ورزشی بیشتری نیاز داریم.