1

فرصت آزمون و خطا برای اداره شهر را نداریم

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی دانایی، هوشمندی، توانایی، آشنایی با شهر، تعهد و تخصص را از ویژگی‌های شهردار دانست و گفت: شهردار بعدی باید بومی یا سال‌ها ساکن مشهد باشد.

جواد آرین‌منش اظهار کرد: برای شورای شهر پنجم مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین تصمیم در طول چهار سال عمر یک شورا انتخاب شهردار و مدیریت شهری است و اگر خطایی در این انتخاب صورت بگیرد ممکن است جبران ناپذیر باشد.

آرین منش ادامه داد: امروز جریان اصلاحات که لیست ۱۵ نفره آنان در شورای شهر مورد اقبال مردم واقع شده در معرض یک آزمون بزرگ قرار گرفته است و مردم منتظر هستند تا اولین و مهم ترین اقدام این شورا را در انتخاب شهردار مورد ارزیابی قرار دهند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه حساس شدن شورا و سیاسی شدن شهرداری به خدمت رسانی آسیب می رساند، عنوان کرد: شهر مشهد متعلق به تمام شهروندانی است که در آن زندگی می کنند بنابراین، شورا و شهرداری از هر سلیقه سیاسی که انتخاب شده باشند باید با یک نگاه یکسان به شهر، شهروندان و زائرین نگاه کنند و هیچ گروهی را بر دیگری ترجیح ندهند.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهردار باید چهره‌ای بومی یا از شناخت کافی نسبت به شهر مشهد برخوردار باشد، یک مدیر توانمند غیر بومی نیازمند مدت زمان زیادی برای آشنایی به زوایا، فرهنگ و مناطق شهر است در حالی که عمر یک شهردار حداکثر چهار سال است بنابراین، بهتر است که مدیر بومی یا سال‌ها ساکن شهر مشهد باشد.

وی در خصوص شورای شهر پنجم افزود: با توجه به اینکه شورا هنوز کارش را عملا شروع نکرده است هرگونه قضاوتی در مورد عملکرد این شورا عجولانه است اما مردمی که رأی دادند منتظر هستند تا ببینند اولین و مهم ترین اقدام شورا یعنی ساماندهی مدیریت شورا و انتخاب شهردار چگونه انجام می شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی بیان کرد: اکنون از ۲۲ نفر برخی خودشان انصراف دادند و برخی باقی ماندند. به نظر می رسد برخی چهره های موجه، توانمند و برجسته ممکن است حاضر نباشند در این سازوکار قرار گیرند بدون اینکه مطمئن باشند اعضای شورا روی آن ها اجماع دارند، بنابراین لازم است که نمایندگان شورا وارد مذاکره و گفت‌وگو شوند و از این افراد درخواست کنند تا در این میدان آزمون و انتخاب قرار گیرند.

 

 

منبع: ایسنا