1

ظرفیت انرژی‌های نو، یک ضرورت است

رئیس هیئت امناء انجمن انرژی‌های تجدید پذیر گفت: غفلت تاریخی که با نفت و گاز شد نباید در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر نیز تکرار شود.

حمیدرضا امیری‌نیا در همایش آینده انرژی‌های تجدید پذیر در خراسان رضوی که در پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه انرژی‌های تجدید پذیر فقط در باد و خورشید خلاصه نمی‌شود، افزود: غفلت تاریخی که با نفت و گاز شد، نباید با این حوزه نیز تکرار شود.

وی با بیان اینکه بحث انرژی نو یک ضرورت است افزود: حدود 6 سال پیش، آژانس انرژی‌های نو راه اندازی شد و قدرت بی‌کرانی که در این حوزه است، راه توسعه انرژی را به ما نشان داد.

رئیس هیئت امنا انجمن انرژی‌های تجدید پذیر تصریح کرد: در شهرهای بزرگ یکی از راه‌های مقابله با آلودگی هوا، رسیدگی و بهره‌گیری از انرژی‌های نو است، مزرعه‌های بادی ما ویژه است و در این حوزه باید به دنبال مهارت و دانش باشیم.

وی با بیان اینکه یک بازار ۸۰ میلیونی هستیم که اطراف‌مان یک بازار ۴۰۰ میلیونی است گفت: عراق به دنبال انرژی‌های نو است اما ما در این حوزه عقب هستیم و نباید از انرژی‌های روز محروم باشیم.

امیری‌نیا از راه اندازی کمیته خادمان رضوی انرژی‌های نو با تعامل آستان قدس رضوی خبر داد و بیان کرد: امروز در خراسان رضوی آمادگی پذیرش انرژی‌های نو را داریم و لازم است به هم‌افزایی منطقه‌ای و ملی دست یابیم زیرا یکی از حوزه‌های جذاب برای سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های نو است.

وی با تاکید به اینکه این راه سخت اما قابل اجرا است خاطرنشان کرد: سابقه حوزه‌های انرژی در کشور مطلوب نبوده اما در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در این خصوص افتاده، بازارهای داخلی و خارجی را باید افزایش دهیم و ظرفیت‌های ملی که در شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی وجود دارد را افزایش دهیم.