1

سفر هیات گردشگری خراسان رضوی به ترکیه

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: هیاتی از فعالان دولتی و بخش خصوصی گردشگری خراسان رضوی با هدف ارتقا سطح تعامل و روابط فرهنگی و توسعه گردشگری با ترکیه به آن کشور سفر کرده اند.

غلام‌عباس ارباب خالص افزود: این هیات بیشتر با هدف جذب و تسهیل سفر گردشگران ترکیه و علاقه مندان به زیارت حرم منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد عازم ترکیه شده اند.

وی به عنوان سرپرست هیات اعزامی خراسان رضوی ادامه داد: در این سفر که پنجشنبه گذشته آغاز شد و هنوز ادامه دارد علاوه بر دیدار با علی گلیچ شهردار استانبول آسیایی(مالتاپا) برنامه ملاقات و نشستهایی با فعالان گردشگری ترکیه از جمله اتحادیه هتلداران و صنعتگران صنایع دستی آن کشور برگزار شد.

در نخستین برنامه این سفر پنج روزه طی دیدار فعالان دولتی و خصوصی صنعت گردشگری خراسان رضوی با علی گلیچ هر دو طرف بر گسترش تبادل گردشگر به خصوص گردشگران مذهبی تاکید کردند.

شهردار استانبول آسیایی در دیدار دیروز خود با اعضای هیات خراسان رضوی گفت: برادری و دوستی مردم ایران و ترکیه ریشه در محبت به اهل بیت پیامبر(ص) دارد و از صمیم قلب با تمام توان آماده گسترش روابط با مشهد هستیم.

مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز به اشتراکات فراوان فرهنگی بین مردم ایران و ترکیه اشاره و بیان کرد: شهر مشهد به ویژه بارگاه منور رضوی محور این اتحاد است.

ارباب خالص افزود: مردم ترکیه بخشی از امت بزرگ اسلامی هستند.

وی به طرح توسعه روستای فوشن جان و زادگاه بکتاش ولی در نیشابور نیز اشاره و بر عزم مسئولان خراسان رضوی بر گسترش رابطه با ترکیه در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری تاکید کرد.

همچنین در این دیدار علی ولی زاده و جعفرعطار به عنوان نمایندگان تشکلها و تاسیسات گردشگری خراسان رضوی ظرفیتها و امکانات ایران و مشهد را در این حوزه تشریح کردند.

در این سفر علاوه بر تشکلهای خصوصی گردشگری، مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این حضور دارند.

 

 

منبع: ایرنا