1

زنگ خطر برای فرش‌آرا به صدا درآمد!

لیگ برتر فوتسال هفته چهارم خود را پشت سر گذاشته و تیم‌ها آماده می‌شوند در هفته پنجم این مسابقات به مصاف یکدیگر بروند.

در شرایطی که این بازی‌ها با حواشی زیادی آغاز شد و چند تیم در لحظات آخر مهیای حضور در مسابقات شدند حالا همه چیز به مرز عادی شدن نزدیک شده و از این به بعد باید شاهد تلاش فنی تیم‌ها باشیم.

در این میان تیم فوتسال فرش آرا تنها نمانیده استان خراسان رضوی در لیگ برتر هم شرایط خاص خودش را دارد.

این تیم که جز چهار تیم با ثبات لیگ ایران محسوب می‌شود بر خلاف اغلب تیم‌ها حواشی چندانی نداشت و به موقع تمرینات خودرا آغاز کرد اما آنچنان که باید و شاید نتیجه نگرفت تا در استانه خطر قرار داشته باشد. 7 امتیاز 4 بازی دستاورد بدی برای فرش آرا نیست اما با نگاهی دقیق تر در می‌یابیم این نتایج چندان امیدوار کننده نیست!

 

آنالیز فرش‌آرا

فرش آرا از 4 بازی خود دو برد بدست آورده که هردو با حرف و حدیث بوده است. آن‌ها سه امتیاز بازی هفته اول را در حالی از آذرخش گرفتند که این تیم در میدان حاضر نشد و در هفته دوم در شرایطی شهرداری ساوه را شکست دادند که این تیم تنها 24 ساعت از تشکیلش گذشته بود!

بعد از خوش‌شانسی در هفته نخست فرش آرا هفته دوم هم بخت بلندی داشت که به تیم شهرداری ساوه خورد. این تیم که سال گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت فرش‌آرا را برده بود و در شهر خودش هیچ‌گاه به این تیم نباخته بود صبح روز بازی با جمع کردن چند بازیکن جوان آماده مسابقه شد!

شهرداری که مشکلات شدید مدیریتی داشت در هفته اول هم به زمین نرفت و در نهایت با جدایی سر مربی و چند بازیکن اصلی خود با تیمی جوان، بی‌تجربه و از همه مهم‌تر نا آماده  به مصاف فرش آرا رفت که خوش بختانه تیم مشهدی  نهایت استفاده را از این شرایط برد و با شکست این تیم در پایان هفته دوم 6 امتیازی شد. تساوی با مقاومت قرچک در مشهد و شکست برابر آتلیه قم در قم دو نتیجه ضعیف فرش آرا در دو هفته بعد بود که این تیم را در جدول پائین کشید.

دو تیمی که هر دو امسال از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمده‌اند و به قاعده باید به تیم با تجربه و آماده فرش آرا می‌باختند.

 

بهترین قرعه تاریخ فرش آرا

قرعه امسال فرش‌ارا بی‌تردید بهترین قرعه این تیم در تاریخ حضورش در لیگ برتر است. در سالی که لیگ در ضعیف‌ترین شکل سال‌های اخیر خود برگزار می‌شود و عملا 3 و 4 تیم بدون مشکل بیشتر نداریم فرش در 4 هفته اول با دو تیم از لیگ یک آمده، تیمی که به بازی اول نرسید و تیمی که صبح بازی جمع شد مسابقه داد!کسب 10 امتیاز از این 4 بازی حداقل انتظاری بود که از فرش آرا می‌رفت اما آن‌ها نتواستند از این فرصت بی‌نظیر و بخت و اقبال بلندی که داشتند استفاده کنند. نکته جالب اما این است که قرعه خوب همچنان به سود فرش آرا می‌چرخد. تیم مشهدی در دو هفته آینده دو بار در مشهد میزبان است یک بار با تیم پارسیان شهر قدس که امتیاز دبیری تبریز را خرید و به نوعی لیگ یکی محسوب می‌شود ودیگری با ارژن شیراز که اکنون در قعر جدول لیگ به سر می‌برد! مصاف با همه تیم‌هایی که امسال به نوعی  کاندید سقوط هستند ویژیگی بارز مسابقات فرش آرا در 6 هفته نخست است. فرصت خوبی که آن‌ها در 4 هفته اول قدرش را ندانستند و باید در دو هفته باقی مانده جبرانش کنند.

 

چهار امتیاز کمتر از سال گذشته

فرش‌آرا به گفته مربی این تیم برای رفتن روی سکو بسته شده و با حفظ اسکلت سال قبل و تقویت تیم با بازیکنان جدید دور از ذهن هم نیست.

شرایط بد اغلب تیم‌ها که شاید چندتایی از آن‌ها حتی به آخر لیگ هم نرسند این امیدواری را بیشتر کرده تا نماینده استان بعد از چند سال حضور متوسط امسال به رتبه‌های بالای جدول برسد. چیزی که فعلا با این نتایج اندکی دور از دسترس به نظر می‌رسد.

اگر 3 امتیاز بازی اول را که تیم آذرخش نیامد حساب نکنیم فرش آرا یک برد یک مساوی و یک باخت به‌دست‌ آورده که جمع امتیازات این تیم را 4 پوئن کمتر از امتیازات تیم در همین مقطع(هفته چهارم) لیگ سال قبل کرده است. فرش آرا  سال گذشته در 4 هفته اول 8 امتیاز گرفت، سه امتیاز از آذرخش در خانه و دانشگاه آزاد در بیرون خانه و دو امتیاز از یاسین پیشروی قم و تیم مس سونگون تبریز در خارج از خانه.

دو دیداری که فرش‌آرا تا یک دقیقه به آخر بازی هم از حریفان قدرتمند خود پیش بود. 4 هفته، سه بازی بیرون از خانه و با سه تیم مدعی و بالا نشین لیگ در پایان فصل و 8 امتیاز را بگذارید در کنار 3 بازی در 4 هفته لیگ امسال با دوتیم تازه صعود کرده به لیگ برتر و یک تیم شب امتحان با 4 امتیاز!این مقایسه نگران کننده نیست؟!