1

دانشگاه‌ها به حاشیه رفته‌اند

نماینده تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مشکلی که در کشور وجود دارد این است که دانشگاه‌های ما باید نقش اتاق فکر را برای بخش اجرایی کشور ایفا کنند اما به حاشیه رفته‌اند و افرادی که در مقام اجرایی قراردارند حاضر نیستند از دانشگاهیان و کانون فکر در دانشگاها استفاده کنند.

جلیلی رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اینکه در همه کشورهای پیشرفته جهان از اتاق فکر دانشگاهها در مراکز پژوهشی به‌خوبی استفاده می‌شود، افزود: باید نقش مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در رشد و بازسازی آلمان و ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم باید مورد توجه باید قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هزاران رساله و پایان‌نامه در دانشگاهای کشور در حال تهیه است که از آنها استفاده‌ای نمی‌شود، بیان کرد: این در صورتی است که دانشگاها به خوبی می‌توانند در تمامی ابعاد اتاق فکر بخش اجرایی کشور در حوز‌ه‌های مختلف باشند.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه مردم، دولت و ما به‌عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی به خوبی می‌دانیم آن دسته از انتقادات عمدتا جناحی است و پایه علمی ندارد، گفت: این افراد به‌دلیل اینکه جناح خود را در قدرت نمی‌بینند به‌دنبال تخریب هستند و کاری به کارنامه خود و دیگران ندارند.

وی درباره اولویت‌های اقتصادی دولت دوازدهم افزود: اصلاح ساختار نظام بانکی، سیستم ربوی، غیر تولیدی و ناکارآمد بانک‌های ما جزو اولویت‌ها است چرا که متاسفانه اقتصاد کشور و مردم را زمین‌گیر کرده، بسیاری از مشکلات موسسات مالی که برای مردم و کارخانه‌ها ایجاد شده به دلیل بهره‌های بالا و بروکراسی پیچیده و منفی سیستم بانکی است که به یک انقلاب نیاز دارد.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اینکه اولویت بعدی باید بحث معیشت و اشتغال مردم باشد، تصریح کرد: باید یک نهضت همگانی برای اشتغال ایجاد کنیم در حال حاضر 300 تا200میلیارد دلار پول نیاز داریم تا حوزه اقتصاد کشور را در حد نیاز کشور فعال کنیم، تامین این میزان سرمایه باید با حفظ استقلال کشور و ارزش‌های موجود در کشور تامین شود.