1

برای هوشمند سازی شهر مشهد برنامه های جدی داریم

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هوشمند سازی شهر مشهد به عنوان یکی از محوری ترین برنامه هایمان در شورای شهر خواهد بود.

احسان اصولی در همایش سالگرد تاسیس استارت تاپ شبکه اجتماعی پروفایل، اظهار کرد: از موضوعاتی که می تواند این شهر را در سطح ملی و حتی بین المللی مطرح کند و جایگاه آن را ترفیع ببخشد استفاده از فناوری اطلاعات است که قطعا برای آن برنامه های جدی تدوین می کنیم و به همین منظور شاید بخش IT شهر مشهد را یکی از مهم ترین بخش های مدیریت شهری تلقی کنیم و از برنامه هایی که از شهرداران پیشنهادی دریافت کرده ایم به این حوزه بسیار توجه شده است.

وی با بیان اینکه در 29 اردیبهشت ماه، شما مردم عزیز با رای تان در انتخابات شورای شهر تغییری عظیمی ایجاد کردید، افزود: مردم با شعار ایجاد شهری پرنشاط و پویا به منتخبین لیست امید رای دادند که یکی از راهبردها و کلیدی ترین محورهای تحقق این شعارها ایجاد و حمایت از کارآفرینان و نوآوری هایی از این دست است.

این منتخب شورای شهر مشهد با اشاره به سالگرد تاسیس یک استارت آپ نو و بدیع در در شهر مشهد، گفت: بی تردید با وجود ظرفیت های قابل توجه درون شهر مشهد به جهت وجود بانک اطلاعاتی مفصلی که در ابعاد متخلف شهری داریم می توانیم این بانک اطلاعاتی را در راستای حمایت از کارآفرینان حوزه ی IT مبنای استفاده و مواد اولیه ی شکل دادن و تحقق استارت آپ های بیشتر قرار دهیم که زمینه ی نشاط و کارآفرینی را در شهر ایجاد می کند.

وی با بیان این مطلب که تحولات موثری در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی، ترافیک و آلودگی هوا با استفاده از استارت تاپ ها ایجاد شده است، گفت: به عنوان مثال در حوزه ی حمل و نقل شهری شاهد هستیم که یک استارت تاپی در تهران کار خود را شروع می کند که در کیفیت،هزینه و جلب مشتری تحولی ایجاد می کند که شوک بزرگی را به بخشی از فعالیت های سنتی وارد می کند.

اصولی ادامه داد: در حال حاضر دامنه ی این استار تاپ به مشهد نیز سرایت کرده است و در آینده ای نزدیک به سطحی از کیفیت و سرعت عمل دست پیدا خواهند کرد که قابل تصور نخواهد بود و حوزه های دیگری نیز در مدیریت شهری وجود دارد که آماده ی استفاده از نوآوری و ایده های شما در این زمینه است و شورای شهر به منظور هدایت و حفظ منافع شما به این امر کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: پبیشنهاد می کنم که با همکاری یکدیگر سندیکایی را شکل دهید و زبان گویا مجموعه تان با شورای شهر باشید و مطمئن هستیم که آینده ی این شهر و کشور در حوزه ی   IT تعیین می شود و امیدواریم که به نحو مقتضی از آن بهره ببریم.

 

 

سیدمهرداد امیرکلالی