1

برای بهبود اوضاع به دولت دوازدهم کمک می کنیم

مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح طلب خراسانی گفت: مردم در انتخابات 29 اردیبهشت رأی قاطعی به رئیس جمهور دادند و باید همواره این نکته مد نظر باشد که ریاست جمهوری امانتی از سوی مردم است.

وی افزود: طی4 سال گذشته، ملت همکاری بسیار خوبی با رئیس‌جمهور داشتند. آنها در گام نخست و در انتخابات 92 به حسن روحانی رأی دادند و در گام دوم با رأی خود ترکیب مجلس را دگرگون کردند و در نتیجه آن مجلس دهم برخلاف مجلس نهم، همکاری مناسبی با رئیس جمهور دارد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در خصوص گام سوم اصلاح طلبان گفت: درگام سوم با رأی 24میلیونی حمایت گسترده خود را از سیاست‌ها و برنامه‌های روحانی اعلام کردند. روحانی وعده‌های بسیاری به مردم داده و مردم درتمام 4 سال گذشته برای تحقق وعده‌های او و هموار شدن مسیر دولت کوشیده‌اند.

این فعال سیاسی ادامه داد:  اکنون وقت آن فرارسیده که روحانی به وعده‌های خود عمل کند. هر چند رأی مردم در انتخابات اخیر، بیانگر موفقیت نسبی دولت یازدهم بوده اما دولت یازدهم نواقصی داشته که خود رئیس جمهور نیز به آن آگاه است.

درایتی با بیان اینکه دولت در سه مورد ضعیف عمل کرد، تصریح کرد: در سیاست داخلی، عملکرد تیم رسانه‌ای رئیس جمهور، عدم انسجام کابینه و همراهی نامناسب برخی از دولتمردان با رئیس جمهور از جمله نقاط ضعف جدی دولت یازدهم هستند که باید در دولت دوازدهم برای رفع آنها کوشید.

وی با اشاره به تفاوت های کابینه دولت یازدهم و دوازدهم گفت: چینش کابینه دوازدهم با کابینه یازدهم تفاوت‌های بسیاری دارد، چرا که از سویی، همراهی مجلس دهم با رئیس جمهور از همراهی مجلس نهم بیشتر است و از سوی دیگر حمایت مردمی از روحانی در سال 96، به مراتب بیشتر از سال 92 است. به دلیل این تفاوت‌ها انتظار از رئیس جمهور بسیار بیشتر شده و روحانی می‌تواند با عملکرد خود پاسخ مناسبی به این انتظارات بدهد.

وی افزود: هرچند مسیر دولت هموارتر شده اما همچنان موانع متعددی در راه دولت خودنمایی می‌کند که گروه‌های فشار و هجمه‌های دلواپسان یکی از این موارد است. من از چگونگی وجود این‌گروه‌ها اطلاعی ندارم اما در هر صورت این فشار را درست نمی‌دانم. البته عملکرد دکتر روحانی طی چهارسال گذشته نشان داده که به آسانی نمی‌توان بر دکتر روحانی تاثیر گذاشت و خود دکتر روحانی مصلحت را همواره در نظر می‌گیرد.

مشاور رییس دولت اصلاحات گفت: مهم‌ترین دغدغه جامعه، تحقق وعده‌های دکتر روحانی است و اینکه این وعده‌ها به دست چه کسانی، پیاده شود در درجه دوم اهمیت است. انتخاب اشخاص، ساختار و سازوکار جهت تحقق وعده‌ها، حق مسلم روحانی است.  باید رئیس جمهور در جهت تحقق وعده‌های خود، درانتخاب کابینه مبسوط‌الید باشد، اما به هرحال اعضای کابینه رئیس جمهور باید با او هماهنگ و همراه باشند و درجهت تحقق وعده‌های روحانی نهایت تلاش خود را بکنند.

درایتی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی نباید گروه‌هایی خود را ذیحق اعلام کنند و درصورت عدم تحقق خواسته‌هایشان، به تخریب رئیس جمهور بپردازند. این موضوع به هیچ وجه درست نیست و علاوه بر آن غیر اخلاقی است. باید حق روحانی را در انتخاب کابینه به رسمیت بشناسیم و همگی در جهت بهبود اوضاع کشور با نهایت تلاش خود به روحانی کمک کنیم.

 

سیدمهرداد امیرکلالی