1

افزایش آسیب‌های فرهنگی نگران‌کننده است

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اکنون با برخی شاخصه‌های فرهنگی جدید رو به رو هستیم که بخش مهمی از آنها آسیب‌های نگران کننده فرهنگی و اجتماعی است.

یوسف امینی، یکشنبه شب در آیین شب شعر رضوان در تربت حیدریه، افزود: افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها، گسترش ارتباطات رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، افزایش نرخ سواد و کم رنگ شدن احترام به بزرگان و ریش‌سفیدان از این شاخصه‌های فرهنگی است که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نگران کننده‌ای را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه از نگاه ما حرکت در مسیر معارف دینی و رضوی، یکی از راه‌های برون رفت از بحران‌های موجود اخلاقی است، گفت: برای مواجهه با آسیب‌ها باید اصحاب فرهنگ و هنر بیشتر به مدد مدیران بیایند و درک این موضوع به خصوص از ناحیه هنرمندان برای تولید محتوا بسیار مهم است.

امینی با اظهار تاسف از کم رنگ شدن معارف اخلاقی اهل بیت در جامعه، اظهار کرد: ما باید این معارف را در رفتارهای اجتماعی خود پیاده کنیم که برپایی شب‌های شعر رضوان با محوریت ترویج و توسعه شعر رضوی در جامعه، یکی از برنامه های این اداره است.

وی به نقش اهالی فرهنگ و هنر تربت حیدریه به عنوان نسل نخست روزنامه نگاری در عصر معاصر ایران اشاره و اظهار کرد: رد نخستین رونامه نگران ایران را باید در تربت حیدریه جست و جو کرد و وجود شاعران تاثیرگذاری چون محمد قهرمان؛ تاثیر شگرفی بر حوزه فرهنگ و ادب استان گذاشته و بر این اساس این معاونت در زمینه تجدید چاپ آثار استاد قهرمان، از هیچ کوشش حمایتی دریغ نخواهد کرد.

 

منبع: ایرنا