1

آموزش های عمومی ضرورتی برای کاهش تلفات

با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و استاندار خراسان رضوی،  آخرین کارگاه آموزشی و تمرینات ستادی مدیریت بحران استان برگزار شد.
علی رضا رشیدیان در این کارگاه آموزشی با بیان این که حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، جزئی از زندگی انسان ها است؛ اظهار داشت: باید با شناخت حوادث غیر مترقبه قبل از وقوع، آن ها را تدبیر و مدیریت کرد تا صدمات و تلفات احتمالی، کاهش یابد.
وی به نقش و اهمیت آموزش ویژه مدیران ستادی و اعضای شوراهای مدیریت بحران شهرستان ها، اشاره کرد و افزود:  از آن جا که یکی از ماموریت های اصلی ستاد مدیریت بحران حفظ جان انسان ها است؛ آموزش مدیران و دست اندرکاران نقش به سزایی در تحقق این مهم دارد.
استاندار خراسان رضوئ بر لزوم نهادینه کردن آموزش ها به مردم و عموم افراد جامعه تاکید و تصریح کرد: همگانی شدن این موضوع، باعث می شود تا در مواقع بحران، واکنش مناسب تری از خود نشان دهند و تلفات و صدمات به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
رشیدیان در گام نخست، نقش آموزش و پرورش را در همگانی کردن آموزش های مدیریت بحران تعیین کننده دانست و خاطر نشان کرد: در گام بعد باید از ظرفیت رسانه ها برای تحقق این امر، استفاده شود.
وی همچنین خواستار توجه ویژه عموم مردم به علائم هشدار در اماکن حادثه خیز و عملی کردن توصیه های عوامل مرتبط با مدیریت بحران، در رخدادهای طبیعی شد.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: آموزش های عمومی در حوزه ی مدیریت بحران، به واکنش مناسب مردم و کاهش تلفات  منجر می شود.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی