1

9 ویژگی یک بازاریاب شبکه ای موفق

همه افراد برای کسب و کار فروش مستقیم مناسب نیستند. آیا شما برای کسب و کار MLM فرد مناسبی هستید؟ فهرستی از 9 ویژگی یک بازاریاب شبکه ای موفق عبارتند از:

 

1.باید قادر به ملاقات با مردم باشید!

این کسب و کار تجارتی مردمی است. تنها راه جذب افراد و یافتن مشتریان جدید این است که از کنج خود بیرون خزیده و شروع به بازاریابی کنید! اگر جزو آدمهایی نیستید که با جمع می جوشند به احتمال زیاد این کسب و کار خیلی به درد شما نمی خورد!

 

2.آیا به محصولاتی که می فروشید ایمان دارید؟

باید نسبت به محصولاتی که به فروش می رسانید در اوج احساس و هیجان باشید. اگر به محصولی که عرضه می کنید ایمان نداشته باشید این مسئله بر روی نتایج فروش تان تاثیر خواهد گذاشت. باید از آن دسته افرادی باشید که مشتاق به تقسیم محصول خود با دیگران هستند. شور و اشتیاق نقش مهمی در تصمیم به خرید در کسب و کار بازاریابی شبکه ای بازی می کند!

 

3.صبر داشته باشید

رشد و پیشرفت در این کسب و کار مثل هر کسب و کار دیگری زمان می برد. خودتان را آماده کنید که حداقل دو سال تا نیل به موفقیت به سختی تلاش نمایید . تلاش،تلاش و باز هم تلاش. فهرست اهدافتان را آماده کنید. نگاهی به اهداف کوچک بیندازید و آنها را به اهدافی بزرگ تبدیل کنید. این کار باعث کند شدن حرکت می گردد اما بالاخره به رشد و ترقی خواهد انجامید!

 

4.در برنامه های آموزشی شرکت مشارکت نمایید

شرکت های بازاریابی شبکه ای  MLM اغلب برای کمک به شما در جذب و آموزش موفقیت آمیز مشاوران جدید برنامه های آموزشی ارائه می کنند. از برنامه های آموزشی شرکت حداکثر بهره برداری را بنمایید.نگذارید این فرصت های ارزشمند برای شبکه سازی به این سادگی از دست تان برود!

 

5.با حامی خود کارکرده و افراد سازمان خود را حمایت کنید.

باید تا جایی که امکان دارد دانش و تجربه ی حامی خود را جذب کنید و آنها را به افراد زیر مجموعه خود انتقال دهید. یک سازمان فروش موفق متشکل شده از توزیع کنندگان موفق است. اگر مایل به کمک به دیگران و دریافت کمک از دیگران نیستید ، این کسب و کار به دردتان نمی خورد.

 

6.مثبت فکر کنید

کسب و کار MLM شما را به شرکت در تعداد زیادی از سخنرانی های انگیزشی، خرید محصولات مختلف و دریافت مواد تبلیغاتی ملزم و متعهد خواهد کرد.برخی از آنها بی فایده هستند،اما بعضی دیگر کاملا برعکس اند. باید با تردیدها و اشکالات مطرح شده توسط مشتریان برخورد مثبتی داشته باشید.به طور متوسط،شاید ده بار جلسه پرزنت برگزار کنید و تنها در یکی موفق به فروش شوید! شما باید با تردید و ایراد اشکال مقابله کنید. نگرش مثبت تان را تا مدت های طولانی حفظ کنید تا به شما انگیزه و شوق نیل به موفقیت را ارزانی کند!

 

7.سازمان یافته عمل کنید

بخشی از خانه را به طور کامل برای کسب و کار اختصاص دهید. در خانه شما جایی است که فقط برای کسب و کار استفاده می شود. از این حجم زیاد و باور نکردنی نرم افزارهای کامپیوتری و برنامه های رایگان موجود استفاده مناسب کنید. یک برنامه ریز روزانه داشته باشید. ردپای مشتریان،مشتریان احتمالی، مشتریان موجود و غیره را تعقیب کنید. برای همه آنها ایمیل های یادآوری ارسال کنید. سازمان دهی شده عمل کنید!

 

8.وفادار باشید

خودتان را به همه کاره  هیچ کاره ی چندسطحی تبدیل نکنید!برخی از توزیع کنندگان شکست می خورند چون مدام از یک فرصت بازاریابی شبکه ای به دیگری می پرند و دوباره و دوباره این کار را تکرار می کنند . این نسخه ای است که برای شکست پیچیده شده است!هرچند بسیاری از توزیع کنندگان موفق مضغول تبلیغ دو یا سه محصول مختلف در فروش مستقیم باشند اما موفق ترین توزیع کنندگان کسانی هستند که تنها محصولات یا خدمات یک شرکت بازاریابی شبکه ای /MLM/ فروش مستقیم را در طی یک دوره ی زمانی طولانی تبلیغ می کنند . شرکت مناسب خودتان را پیدا کرده و سفت و سخت به همان بچسبید! وفاداری چیز خوبی است.

 

9.سخت کار کنید

بازاریابی شبکه ای راه سرع و آسانی برای یک عمر رفاه نیست. هم چنین نمی شود گفت این کسب و کار طی کردن یک شبه ره صدساله است که نیاز به تلاش و کوشش شما ندارد. تجارت فوق چنین کاری برای تان نمی کند. در واقع،این تجارت اصلا کاری نمی کند مگر اینکه خودتان برای خودتان کار کنید! باید تا جایی که می توانید، مخصوصا در ابتدای این کسب و کار، زمان و تلاش صرف فعالیت های آن کنید. این کار می تواند پاداش عظیمی برای تان به ارمغان بیاورد. اما صرف نظر از آنچه مردم به شما می گویند، باید برای چنین بازدهی به سختی کار و تلاش کنید! همان قدر سخت تلاش کنید که رقیب تان کار می کند، حتی سخت تر از آن !