1

نجات یک زن و دو مرد جوان از خودکشی در مشهد و نیشابور

با احساس مسئولیت و اقدام سریع پلیس و نیروهای امدادی یک زن و دو مرد جوان که قصد داشتند به زندگی خود پایان دهند فرصتی دوباره برای جبران اشتباه های گذشته خود پیدا کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی با اعلام این خبر گفت: ساعت یک بامداد روزگذشته کاربر مرکز مانیتورینگ فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان نیشابور از طریق دوربین‌های کنترلی زن جوانی را مشاهده کرد که روی پل تقاطع امام رضا(ع) نیشابور ایستاده و حرکات و رفتار مشکوکی دارد. سردار «بهمن امیری مقدم» افزود: افسر پلیس که متوجه شده بود این زن قصد دارد به زندگی خود پایان دهد بلافاصله از طریق شبکه بی‌سیم هماهنگی‌های لازم را با کلانتری ۱۳ نیشابور به عمل آورد. ماموران انتظامی در کمتر از سه دقیقه خود را به محل رساندند و افسر وظیفه شناس پلیس پس از ۲۰ دقیقه مذاکره و گفتگو با زن ۳۰ساله که به خاطر اعتیاد شوهرش سابقه یک شکست عاطفی در زندگی خود داشته و از افسردگی روحی و روانی رنج می برد، او را متقاعد کرد که تصمیم عجولانه و اشتباهی گرفته است. این زن به زندگی بازگشت و اقدامات مددکاری اجتماعی پلیس برای ریشه‌یابی مشکلات و و مدد به زن جوان ادامه دارد.

وی همچنین به اقدام سریع و به موقع عوامل پلیس نجاتگران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی مشهد در دو اقدام مشابه اشاره کرد و گفت: مردی جوان که به مواد مخدر اعتیاد داشت و همچنین مردی میانسال از مشکلات خانوادگی با همسرش قصد خودکشی داشتند را نیز با مذاکره و گفتگوهای موثر و همچنین اقدام سریع و حرفه‌ای خود به زندگی بازگرداندند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تاکید کرد: مطالعه علمی و کارشناسی مشکلات افرادی که به این مرحله از زندگی می رسند ، سرمشق خوبی برای مفاد آموزشی و هشداری در نهادهای مختلف اجتماعی و پرورشی به ویژه نهاد خانواده در ایفای نقش فرزندپروری صحیح و اصولی چه از نظر تربیتی و مذهبی است.

سردار امیری مقدم گفت: مشکلات دیگری نیز ممکن است در سر راه افراد وجود داشته باشد که البته نحوه رویارویی با مشکلات، هدف‌گذاری در مسیر زندگی و انتخاب راه‌حل مناسب برای مشکلات مهارتی است که شهروندان می توانند از طریق خدمات تخصصی مشاوره ای و مددکاری اجتماعی به آن دست یابند.