1

مقاومت در برابر رجیستری گوشی‌های همراه

نماینده تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فشارهای فراوانی از سوی برخی افراد برای جلوگیری اجرای طرح ریجستری گوشی همراه بر روی وزارت ارتباطات است، گفت: در هر صورت این طرح باید اجرایی شود.

سعید باستانی درباره جرای طرح ریجستری گوشی‌های تلفن همراه گفت: بالاخره باید این طرح راه اندازی شود، می‌دانیم که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جلوگیری از اجرای طرح ریجستری گوشی‌ها همراه از جانب برخی افراد تحت فشار قرار دارند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعویق در اجرای این طرح تاثیری در عملی کردن آن ندارد و این طرح اجرا می‌شود، عنوان کرد: کمیسیون صنایع و معادن و دولت به جد موافق و پیگیر اجرای طرح ریجستری گوشی‌های همراه هستند، اما نفوذ‌های که در این زمینه به بهانه‌های مختلف می‌شود اجرای این طرح را به تعویق می‌اندازد ولی در نهایت این طرح اجرا می‌شود.

باستانی با اشاره به اینکه اجرای طرح ریجستری گوشی‌های همراه به دنبال حذف بحث قاچاق در این زمینه است، افزود: یکی از کارهای که می‌توان در زمینه مبارزه با قاچاق انجام داد نظارت بر ورود و خروج کالا است که در خیلی از موارد در این موضوع دچار مشکل هستیم، اما در بحث قاچاق گوشی همراه به راحتی می‌شود از عملکرد گوشی‌های قاچاق در کشور جلوگیری کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر افزایش درآمد بسیار زیادی در زمینه گوشی‌های همراه وجود دارد و در کنار مبارزه با قاچاق تلفن همراه باید از افزایش قیمت آن نیز جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ریجستری تلفن همراه سود فروش گوشی‌های همراه کاهش می‌یابد و وزارت صنعت، معدن و تجارت با اتخاذ روش‌های خاص خود باید از افزایش قیمت گوشی تلفن‌ همراه در بازار بعد از اجرای طرح ریجستری جلوگیری کند.