1

سرمایه گذاری 5هزار میلیارد ریالی در صنعت برق خراسان

مهندس متولی زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان ، اقدامات و فعالیت های شرکت برق منطقه ای خراسان را در زمینه افزایش ظرفیت ها،برق رسانی و گسترش خطوط انتقال برق در دولت یازدهم تشریح کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت درخصوص میزان ظرفیت نصب شده نیروگاهی در استان های خراسان چنین بیان داشت: با اقدامات انجام شده در بخش تولید برق بویژه در توسعه انرژی های تجدید پذیر و همچنین افزایش بهره وری وظرفیت تولید نیروگاه های موجود ، مجموعا 100 مگاوات به ظرفیت نیروگاه ها اضافه شده و در این مدت این میزان به 5205 مگاوات رسیده است.

مهندس متولی زاده در ادامه افزود: طول خطوط انتقال و فوق توزیع این شرکت در دولت تدبیر وامید 541 کیلومتر افزایش یافته و در حال حاضر طول خطوط انتقال وفوق توزیع این شرکت 11630 کیلومتر می باشد.

وی همچنین اظهارداشت: تعداد پست های انتقال و فوق توزیع این شرکت  با افزایش20 دستگاه به 169 رسیده و ظرفیت منصوبه
پست های انتقال وفوق توزیع 1730 مگاولت آمپر افزایش داشته که این میزان عملکرد در شرایط سخت و تحریم ها  یک رکورد خوب محسوب می شود.

وی افزود: مجموع سرمایه گذاری های انجام شده صنعت برق در خراسان ، طی فعالیت دولت یازدهم بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال
می باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان تصریح کرد: در شروع دولت یازدهم تعداد مشترکین 2828660 مشترک بوده که تا پایان سال 1395 به 3346663 مشترک رسیده است. وی درپایان از مردم شریف در استان های خراسان خواست تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار (12 الی 16 ) صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تامین برق پایدار یاری نمایند.

 

منبع: روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خراسان