1

رسانه ملی، باید تبلیغ‌کننده خردورزی باشد

استانداری خراسان رضوی گفت: رسانه ملی باید تبلیغ کننده نگاه خردورزی، گفتگو، محبت، تعامل و تحمل در جامعه باشد.

علی‌رضا رشیدیان در دیدار با معاون امور استان‌های رسانه ملی و مدیران کل صدا و سیمای مراکز استان‌های کشور در مشهد افزود: امروز شرایط و مشکلات به گونه‌ای پیش رفته که موضوعات اساسی جهان اسلام مانند فلسطین و معارضه جدی و اساسی با دشمنان یعنی امپریالیسم آمریکا و استکبار جهانی، به مسأله دست چندم تبدیل شده است.
وی افزود: با توجه به تعصبات کوری که در دنیا پدید آمده است بیش از هر زمان دیگری نیازمند علم و آگاهی هستیم و انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مقدمه و زمینه ای برای گسترش فرهنگ رضوی در اقصی نقاط عالم است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به یکی از القاب امام رضا(ع) به عنوان «عالم آل محمد(ص)» آن حضرت را مظهر علم و دانایی دانست و  گفت: تاریخ پُر است از ذکر مجالس مناظره و مباحثه ایشان با نحله‌ها و ادیان مختلف جهان به گونه ای که نماد تعامل و گفتگو بودند.
رشیدیان تاکید کرد: موضوعی که بیش از هر زمان دیگری جهان اسلام امروز  به آن نیاز دارد؛ گفتگو، رأفت و مهربانی است که باید در پایتخت فرهنگی جهان اسلام این ظرفیت و ساختار برای تحقق آن فراهم شود.
وی با اشاره  به فرموده ی پیامبر مکرم اسلام(ص) که مسلمانان باید ” رحماء بینهم ” باشند و با یکدیگر به نرمی زبان بگشایند؛ گفت: در این میان نقش رسانه ی ملی این است که تبلیغ کننده  و ترویج دهنده ی نگاه خرد ورزی، آگاهی، علم، حلم، دانش، گفتگو، محبت، مهر، تعامل و تحمل باشد.