1

برای رییس جمهور، تعیین تکلیف نکنیم

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید برای انتخاب کابینه دولت دوازدهم به روحانی تعیین تکلیف کنیم.

نصرالله پژمانفر افزود: تغییر کابینه دولت از اختیارات رئیس جمهور است و براساس شناخت وی از افراد و مصالح کشور رئیس جمهوری اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که از برخی وزرا در چهار ساله گذشته در دولت دیده شده، برخی از وزرا مسوولیت‌شان را خیلی جدی نگرفته و یا زمانی را برای پرداختن به موضوعات مربوط به حوزه‌شان قرار نداده‌اند و در نتیجه در بخش‌هایی مانند حوزه اقتصادی که مساله معیشت مردم به آن گره خورده به شدت مشکلاتی وجود دارد و مردم نسبت به آن نارضایتی شدیدی دارندکه باید برای این موضوع به شکلی تدبیر شود.

پژمان‌فر با اشاره به این که در حوزه آموزشی به شدت با یک چالش جدی مواجهیم، افزود: ما شاهد این موضوع هستیم که مسیر آموزش نظام آموزشی کشور نه تنها از لحاظ ارتقای شاخص، رشدی نداشته بلکه با چالش‌های جدی در مسایل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مواجه بوده است.

نماینده مردم مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مسایل فرهنگی خاطرنشان کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به مسایل فرهنگی تاکید داشتند مسوولین فرهنگی اولویت ها را به صورت عمدا یا سهوا گم کرده اند و به موضوعات غیراولویت دار می پردازند.