1

نمی توان با سرو صدا مانع از انعقاد قرارداد و جذب سرمایه خارجی در بخش نفت و گاز شد

اسحاق جهانگیری شامگاه ديروز (دوشنبه) در آیین افتتاح 9 پروژه بزرگ صنعتی، عمرانی و گردشگری با اعتبار بیش از 8 هزار میلیارد ریال در جزایر کیش و هندورابی گفت: ایران با چالش های بسیار جدی در حوزه بیکاری، محیط زیست و آب روبرو است و برای حل این بحران ها نیازمند اجماع ملي میان همه دستگاه ها، نخبگان فکری و مردم هستیم.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت یازدهم در ابتدای کار به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در شاخص های کلان اقتصادی نظیر تورم و رشد منفی اقتصادی و نرخ ارز بود گفت: در چهار سال گذشته تلاش کردیم تا محیط اقتصاد کشور محیطی با ثبات، آرام و قابل پیش بینی برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران باشد. ما تلاش کردیم تا با تعامل و ایجاد فضای گفتگو با دنیا و برطرف کردن تحریم های ظالمانه علیه ملت فضایی با ثبات ایجاد کنیم. خوشبختانه همه جریان های سیاسی با وجود سلایق متفاوت برای اداره کشور اشتراک نظر دارند که باید برای سربلندی ایران و رفع دغدغه های مردم تلاش کنند.
وی با بیان اینکه امروز آرامش به اقتصاد کشور بازگشته اما شرایط جدیدی پیش روی نظام باز شده که مهمترین آن در حوزه اقتصادی و اجتماعی مسئله بیکاری است گفت: ایجاد اشتغال جز با سرمایه گذاری و تولید برطرف نخواهد شدو باید تلاش کنیم تا با بزرگ شدن ظرف و کیک اقتصاد کشور شرایط را برای اشتغال جوانان تحصیلکرده کشور به ویژه زنان تحصيلكرده که چشم انتظار تحول هستند فراهم کنیم.
معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی کشور در جذب سرمایه بخش نفت و گاز است گفت: ما در این حوزه نیازمند بیش از 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم و نمی توان با انعقاد نخستین قرارداد سر و صدا راه انداخت و مانع ایجاد قراردادهای دیگر شد.
منبع: ایسنا