1

مردم را دوقطبی نکنیم

معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: فضای همدلی ایجاد کنیم و مردم را دو قطبی نکنیم. هنوز برخی در حال و هوای فضای رقابت هستند.

محمد رحیم نوروزیان در سومین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد افزود: قانون اساسی ساز و کار اداره کشور را مشخص کرده است، باید همه این را بپذیریم و حرف‌هایی که قبلا با حرارت و شدت بیشتری زده شد ولی از نظر مردم رای نیاورد و مردود شد، دیگرتکرار نکنیم.

فرماندار مشهد تاکید کرد: انتخابات و رقابت‌ها پایان یافت و اگر انتقاد هم می‌شود چیز جدیدی طرح شود. مقام معظم رهبری از دسته بندی کردن و دوقطبی کردن مردم نهی فرمودند کاری که بنی صدر می کرد و نباید بشود در برخی تریبون‌ها رسما به رییس جمهور منتخب توهین می‌شود و این به صلاح نیست.
به شفافیت سیاسی معتقدم

وی افزود: بنده فردی جناحی و حزبی نیستم ولی به شفافیت سیاسی کاملا معتقدم. امیدوارم دولت در این دوره در جهت عملیاتی کردن خواست و اراده مردمی که رای داده‌اند جدی‌تر و بهتر عمل کند و انتظار مردم این است که مدیران و مسئولینی که فقط جسمشان در این دولت بوده ولی روح و جان‌شان با دیگران یعنی با مخالفان دولت بوده، اولا خودشان اینقدر تقوای لازم و انصاف داشته باشند که کنار بروند. در دولت جدید افراد بهتری جایگزین این تیپ مدیران شوند. زیرا بسیاری از اطلاعات نادرست و جهت دهی نامناسب همین افراد بانی آن هستند. البته ما حتما در سطح مدیران شهرستانی به این مهم توجه خواهیم کرد.

 

ضرورت بهره‌وری و بهینه‌سازی

نوروزیان تصریح کرد: امروز مسئله مهم ما اشتغال و تولید است تکلیف قانونی است 160 هزار شغل در استان باید ایجاد شود که عمده آن در شهر مشهد و یک تکلیف عقلانی و شرعی است. با توجه به نیاز کشور و فرمایشات رهبری و شعار سال باید به این مهم توجه خاص شود.

وی تاکید کرد: منابع اندک است باید رویه‌های مدیریتی و ساختارها را اصلاح کنیم. بهره‌وری و بهینه‌سازی داشته باشیم تا از همین منابع اندک بهترین استفاده را بکنیم.
وی یادآور شد: نگاه سیستمی، عدم اتخاذ تصمیمات پراکنده و ناهماهنگ از مسایل دیگری است که باید به آن توجه شود. مدیران نباید بدون هماهنگی و اطلاع فرمانداری بنشیند و تصمیم‌گیری نمایند بعد هم نتوانند انجام دهند آن وقت برای مشکلات بعدی به فرمانداری مراجعه کنند.

نوروزیان افزود: بازتاب هر تصمیم و اقدامی را نهایتا ما باید پاسخگو باشیم. مدیران کل استانی باید به این مهم توجه نمایند و گرنه که ما با رده شهرستانی برخورد خواهیم کرد.