1

آزادی بیان بدون رسانه مستقل ممکن نیست

محمد رحیم نوروزیان پنجشنبه شب در همایش تجلیل از اصحاب رسانه فعال در عرصه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان افزود:همکاری رسانه ها و اطلاع رسانی شفاف و ایجاد هماهنگی ها باعث شد انتخابات با مشارکت حداکثری شهروندان انجام شود.
وی اظهار کرد: تلاش فرمانداری مشهد در انتخابات اخیر بر این بود که انتخابات کاملا شفاف باشد و به همین منظور روابط عمومی این نهاد در آن دوران فعال و تقویت شد.
وی افزود: در دوران انتخابات تعامل حداکثری با نامزدها و نمایندگان آنها انجام شد به طوری که برخی نامزدها که باید پنج روز قبل از انتخابات در خصوص معرفی نماینده بر سر صندوق اقدام می کردند؛ در روز انتخابات این کار را انجام دادند و فرمانداری با آنان نهایت همکاری را انجام داد.
وی اظهار کرد: طبق اصل سوم قانون اساسی نیز بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در تمام زمینه ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه های گروهی و وسایل دیگر بر عهده دولت است که در این راه رسانه های آزاد مفید فایده هستند.
فرماندار مشهد با بیان اینکه هم اینک معاون اول رئیس جمهور دولت دهم در زندان به سر می برد افزود: اگر رسانه ها به وظیفه اطلاع رسانی شفاف خود عمل می کردند و یا برخی با مطبوعات اطلاع رسان برخورد نمی کردند کار به اینجا نمی رسید.
وی با اشاره به اینکه آزادی بیان بدون  رسانه فعال و مستقل ممکن نیست، عنوان کرد: ابزار تحقق آزادی بیان اندیشه است. معاون استاندار با بیان اینکه : اگر رسانه ها آزاد باشند و بتوانند انتقاد کنند خیلی از این مسائل پیش نمی‌آید، تصریح کرد: بخشی از مبارزه با مفاسد اقتصادی حضور رسانه های آزاد است و برای تحقق قوانین نیازمند رسانه‌های فعال و پویا هستیم.  نوروزیان، اصل هشتم قانون اساسی که درمقام بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است را یکی دیگر از مواردی برشمرد که می تواند بر رسانه ها نیز منطبق باشد تا با آگاهی بخشی خود این فریضه الهی را اجرا کنند.
فرماندار مشهد گفت: رمز موفقیت امام خمینی(ره) در امور کشور این بود که با مردم صاف و رو راست بود و هیچ چیزی را پنهان نمی کرد.

 

سرویس سیاسی اتفاقیه