1

گشایش نمایشگاه «چشم ما حیرت» در جوار بارگاه منور رضوی

مراسم افتتاح نمایشگاه «چشم ما حیرت» با حضور موکب داران و شخصیت‌های مردمی عراقی پس از مراسمی در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

یکی از متولیان برگزار کننده این نمایشگاه و همایش در مراسم افتتاح آن گفت: مجتبی حیدری، عکاس مستند اجتماعی ایرانی، عکس‌هایی از همایش پیاده روی اربعین در عراق و حرکت کاروان‌ها از مسیر بصره تا کربلا را طی سال‌های 92 تا 95 گرفته و در نمایشگاهی با عنوان «چشم ما حیرت» به نمایش درآورده است.

محمد حبیبی افزود: در این عکس‌ها 10 داستان از زندگی موکب داران عراقی که با دل، جان و مال خود در راه خدمت به زائران اربعین حسینی هر چه در توان داشتند، عرضه کرده‌اند به تصویر کشیده شده است.

نماینده گروه جهادی وارثین اظهار کرد: در همایش امروز صاحبان داستان این تصاویر و کسانی که مجتبی حیدری از آنان عسکبرداری کرده است، حضور یافته اند و نمایشگاه عکس های آنان نیز در ورودی باب الجواد حرم مطهر رضوی دایر شده است.

حبیبی اظهار امیدواری کرد، بتوان گامی کوچک برای تقرب دلها و ایجاد برادری و دوستی بین دو ملت بزرگ عالم تشیع یعنی ایران و عراق برداشت.

وی گفت: برگزاری این گونه همایش ها و نمایشگاه ها فرصت طلایی است تا بتوان از آنها سرمایه‌ای برای اتحاد و انس و الفت بیشتر بین دو ملت بزرگ شیعه ایران و عراق به دست آورد و این دو کشور می‌توانند با تحکیم وحدت دشمنان را از تفرقه افکنی ناامید سازند.

نمایشگاه «چشم ما حیرت» به مدت یک هفته در ورودی باب الجواد حرم مطهر رضوی دایر است.