1

نگهداری بیش از 5/14 میلیون امانات زائران در حرم مطهر رضوی

به منظور رفاه حال زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، در سال گذشته بیش از 5/14 میلیون مورد وسائل و لوازم همراه آنان به طور امانت در مبادی ورودی حرم مطهر دریافت و پس از زیارت و در هنگام بازگشت و مراجعه، به زائران تحویل داده شد.

رئیس بخش امانات وسائل و صندلی چرخدار حرم مطهر رضوی با بیان این مطلب افزود: این بخش، از واحدهای زیر مجموعه اداره امور امانات و نگهداری اشیای پیدا شده حرم مقدس امام هشتم(ع) بوده و وظیفه آن دریافت، نگهداری و استرداد امانات و وسائل زائران در مبادی ورودی بارگاه منور رضوی می‌باشد.

«سیدمحمدرضا حصیرباف» ادامه داد: در حال حاضر ۶ دفتر در ۶ مبادی ورودی اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) شامل: باب الرضا(ع)، باب الجواد(ع)، باب الهادی(ع)، ورودی شیخ طوسی، ورودی شیخ طبرسی و ورودی نواب صفوی، با رعایت تفکیک پنجره‌های دریافت امانات وسایل زائران (ویژه خواهران و برادران) نسبت به دریافت و تحویل امانات میهمانان بارگاه مقدس امام هشتم(ع) اقدام می‌کنند.

وی تأکید کرد: فعالیت این دفاتر به صورت شبانه روزی بوده و براساس ضوابط و شرایط و دستورعمل‌های ابلاغی از سوی مدیران و مسئولان مربوط در آستان قدس رضوی، دفاتر مزبور با مقداری فاصله مکانی از مبادی ورودی حرم مطهر امام رضا(ع) واقع شده‌اند.