1

نمره شهردار مشهد، 20 از 100نمره است

نماینده اسبق مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: من هم به شهردار مشهد نمره20 می‌دهم. اما این 20 از 100 نمره است.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار اتفاقیه در واکنش به اظهار نظر “سید صولت مرتضوی” مبنی بر دادن نمره ۲۰ به عملکرد خودش و شهرداری مشهد افزود: دانشجویان ما در دانشگاه به خودشان نمره نمی‌دهند. بلکه این نظام ارزشیابی است که بر اساس شاخص‌هایی به دانشجو نمره می‌دهد.

شهردار، عامل شکست اصولگرایان در انتخابات شورای شهر

آرین‌منش تصریح کرد: شهرداری که در روز زلزله و بحران شهر را رها می‌کند و در جستجوی شغل آینده، فعالیت خود را در ستاد انتخابات آغاز می‌کند واز مردم هم عذرخواهی نمی‌کند چگونه به خودش نمره ۲۰ می‌دهد؟

نماینده پیشین مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که شهردار مشهد یکی از عوامل شکست اصولگرایان در انتخابات شورای شهر مشهد بود، افزود: عوامل دیگری همچون تفرقه و تعدد لیست‌های اصولگرایان، ناکارآمدی شورای شهر و مجموعه مدیریتی شهرداری، انتخاب شهرداری غیربومی و ناآشنا، ارائه چهره‌ای غیرجذاب از فضای فرهنگی مشهد، انحصارطلبی و عدم بهره‌گیری ازنخبگان نیز در این شکست تاثیرگذار بودند.

وحدت، رمز پیروزی اصلاح‌طلبان

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، در انتخابات مجلس اصلاحات توانستند نیروهای کارآمد خود را بازسازی تدریجی و ساماندهی کند. در انتخابات اخیر با وحدت و انسجام کامل و با یک لیست، در برابر لیست‌های متعدد اصولگرایان به پیروزی رسید.

دبیر موتلفه خراسان رضوی تاکید کرد: شورای شهر پنجم رسالت خطیری را در راه اعتلا و توسعه مشهد مقدس به عهده دارد. و رسیدن به این مهم بدون همدلی مردم، دولت، گروه‌های مردمی، عمومی و نخبگان ممکن نیست.

اولویت‌های شورای پنجم

آرین‌منش درباره اقدامات مهمی که باید در دستور کار شورای پنجم قرار بگیرد، افزود: گزینش شهردار توانمند و کارآمد، ایجاد فضای همکاری مناسب در شهر، توسعه زیارت و گردشگری، حاکمیت فضای فرح بخش و امن، توجه به آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی، توسعه حمل‌نقل عمومی و ریلی، پیشگیری از فساد، رشوه و روابط ناسالم، حاکمیت مدیریت برنامه‌ریزی علمی و دانش‌بنیان، توسعه سرمایه‌گذاری و تامین درآمد پایدار برای اداره شهر، حفظ هویت مشهد و زیست‌بوم‌های طبیعی از جمله این اولویت‌ها است.

نماینده پیشین مشهد در مجلس ضمن تقدیر از برخی اقدامات شورای شهر چهارم در زمینه حاشیه‌نشینی، قطار شهری و مقوله زیارت، بازنگری در این موارد و رفع اشکالات در این زمینه‌ها را ضروری دانست.

 

گزارشی از انسیه علویون