1

مردم «آزادی» را به جای «یارانه» انتخاب کردند

انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم علاوه بر حضور پرشور مردم و انتخاب مجدد حسن روحانی حاوی پیام‌های دیگری نیز برای رقیبان روحانی به حساب می‌آمد. از جمله این موارد “نه گفتن مردم به یارانه بیشتر” بود. دست ردّ زدن مردم نشان داد که رقبا در محاسبات خود دچار اشتباهات اساسی شده‌اند. در گفت‌وگویی با رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی از او درباره پایگاه‌های رای مجدد روحانی پرسیدیم.

سبحانی‌فر با اشاره به این که عوامل مختلفی در پیروزی روحانی در انتخابات موثر بوده‌است، گفت: مردم قبل از این که صرفا به “معیشت” خود فکر کنند به “کرامت” و “آزادی” خویش اهمیت می‌دهند. به همین دلیل بود که “نه به افزایش یارانه ” را شنیدیم.

وی اضافه کرد: اگر مخاطبین و استقبال کنندگان اقای روحانی را بسنجید در می یابید که در میان اقوام مختلف ایشان بیشترین رای را دارند. همچنین خانم‌ها به ایشان اقبال بیشتری نشان دادند. این امر بیانگر این است که دولت یازدهم اقدامات مقبولی در زمینه محیا کردن فرصت برای اقوام و توانمند سازی بانوان انجام داده است.

نمیانده سبزورا، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در مجلس اضافه کرد: در انتخابات، جوانان هم اقبال بیشتری به رییس جمهور کنونی داشتند. به این دلیل که نگاه دولت یازدهم احترام و آزدای برای جوانان بود. به همان اندازه که اشتغال برای جوانان  دارای اهمیت است این عوامل نیز موثر است.

سبحانی‌فر اضافه کرد: کارنامه دولت یازدهم و رضایت نسبی که در اقشار مختلف جامعه ایجاد داد به مردم اثبات کرد که می‌تواند در ادامه راه موفق عمل کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  تاکید کرد: بخشی از ارایی که به سبد روحانی رفت برای این بود که طرف مقابل رای نیاورد.

سبحانی‌فر اظهار امیدواری کرد: این حضور بیش از 40میلیونی باعث تقویت قدرت چانه زنی ایران در مجامع بین‌المللی و پایه‌های انقلاب اسلامی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  تصریح کرد: امیدواریم که دولت با توجه به مطالبات مردم در ادامه مسیر دو بخش اشتغال و معیشت را که جدا از هم نیستند را با سرغت بیشتری رونق ببخشد.

نماینده سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب درباره تغییرات مد نظر مجلس در کابینه بعدی  دولت اضافه کرد: معتقدم دولت نیازمند ریکاوری و تزریق انرژی‌های جدید به کابینه است. خوشبختانه اقای روحانی اعلام کرده‌اند که دولتی چابک‌تر و جوان تر روی کار بیایند.

 

گزارشی از انسیه علویون