1

بهره‌برداری سیاسی، کمال بی‌انصافی است

روز گذشته حمله تروریستی به مجلس، و به شهادت رسیدن تعدادی از هم‌وطنان موجی از غم و وحشت را در کشور پراکنده کرد. در اوج تب و تاب این حادثه نمایندگان مجلس بدون کوچک‌ترین تعللی به برگزاری جلسه علنی ادامه دادند.

اما عده‌ای در اقدامی غیرمنصفانه، این اتفاق را به سیاست‌های دولت روحانی پیوند دادند. مخالفان با این استدلال که رییس جمهور قرار بود سایه جنگ را از کشور دور کند، چرا این اتفاقات را شاهدیم؟

گفت‌وگویی با دو تن از نمایندگان استان در مجلس ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس گفت: در همان لحظات اول حمله، تمامی نماینده‌ها متوجه اجرای این عملیات شدند، ولی بدون هیچ وقفه‌ای همانند روزهای دیگر به کار خود ادامه دادند. حتی اقای دکتر لاریجانی، که قرار نبود در جلسه باشند در همان دقایق اولیه با اطلاع از این حادثه خود را به سرعت به مجلس رساندند تا وقفه‌ای ایجاد نشود.

سعید باستانی درباره این مخالفین دولت، معتقدند این اتفاق نتیجه سیاست‌های دولت است، افزود: به هیچ وجه، این طور نیست. این نگاه یک نگاه سطحی و پیش پا افتاده در دنیای سیاست است. بعضی هستند که این طور بی‌اخلاقی‌هایی می‌کنند، از قدیم بوده‌اند. در چنین شرایطی باید اتحاد در همه جهات، مقابل یک هجمه خارجی نشان داده شود و اگر عده‌ای فکر می‌کنند که این مساله از سیاست غلط دولت هست به خاطر مصالح نظام در مقطع کنونی باید سکوت کنند، ما امروز نیاز به اتحاد و همدلی در مقابل هجمه‌های خارجی داریم.

نماینده تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: مجلس روند عادی خود را در پیش خواهد گرفت و این اتفاق ممکن بود در هر جایی باشد. از لحاظ امنیتی نیز حتما گزارشاتی در این زمینه از وزارت کشور، وزارت اطلاعات به مجلس ارائه داده خواهد شد و مجلس در مقابل هر حادثه ای در هر جایی حتما واکنش نشان خواهد داد.

نماینده فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی  نیز ضمن محکوم نمودن این حادثه گفت: خوشخبختانه با شجاعت و درایت نمایندگان، جلسه به طور کامل تا آخر ادامه داشته و تمامی نمایندگان نشان دادند این عملیات تروریستی هیچ تاثیری بر روی روند کاری جلسه نخواهد داشت.

حمید گرمابی تاکید کرد: حفاظت مجلس و همین طور نهادهای مهم و حساس دیگر باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده نیشابور با تاکید بر حفظ وحدت و پرهیز از ایجاد تفرقه برای بهره‌برداری سیاسی علیه دولت تاکید کرد: ایران مدت ها است که در معرض حملات تروریستی قرار دارد. مشخصا سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه و دیدار با هم پیمانانشان نمونه‌ای از این تهدیدات است. تاریخ نشان داده که همیشه بعد از این طور سفرها دست نشانده‌های آن‌ها در منطقه تحرکاتی را نشان می‌دهند.

گرمابی اضافه کرد: وزیر خارجه عربستان روز سه شنبه در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: «ایران باید نتیجه اعمالش را ببیند» آن‌ها با این روش می‌خواهند ملت ایران از مواضعش عقب بنشیند ولی هرگز این طور نخواهد بود.

نماینده فیروزه و نیشابور تاکید کرد: این گونه عملیات و اتفاقات باعث می‌شود اتحاد، وحدت و همبستگی بین ما بیشتر شود و کسانی که بخواهند خدایی ناکرده از این اتفاقات به نفع خودشان استفاده کنند کمال بی‌انصافی خود را نشان داده‌اند.

 

گزارشی از حامد دائمی