1

آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت استان از 20 خردادماه

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نوبت‌دهی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از 10 خرداد ماه آغاز می‌شود، گفت: پایگاه‌های ارزیابی سنجش سلامت هم از 20 خرداد ماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

مهین توکلی روز گذشته در نشستی خبری که در محل اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال جاری 69 پایگاه سنجش سلامت مقدماتی و پنج پایگاه تخصصی در سطح استان دایر خواهند بود، اظهار کرد: از این تعداد 23 پایگاه در شهر مشهد قرار دارند همچنین دو پایگاه در شهر مشهد در نوبت بعدازظهر فعالیت خواهند کرد، این دو پایگاه در قاسم‌آباد، حجاب 73، مرکز آموزشی صالحه و فلسطین 14 مرکز شهید حسینیان واقع شده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت پایگاه‌ها از 8 صبح تا 13 است، افزود: دو پایگاه فعال در نوبت بعدازظهر هم از ساعت 14 تا 19 فعالیت می‌کنند، حدود 590 نفر عوامل اجرایی در این پایگاه‌ها فعالیت می­کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی عنوان کرد: اولیای دانش‌آموزان باید به دبستان موردنظر برای ثبت‌نام مراجعه کنند در آنجا اطلاعات فردی و خانوادگی کودک در سامانه ثبت می‌شود و تعیین نوبت در پایگاه سنجش صورت می‌گیرد. مدارک لازم هنگام مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت، شناسنامه کودک و والدین، کارت واکسیناسیون کامل و معرفی‌نامه عکس‌دار ممهور به مهر آموزشگاه است همچنین هزینه سنجش سلامت هم 20هزار تومان است که از طریق دستگاه کارت‌خوان دریافت می‌شود.