1

پایان خرداد آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌ مالیاتی

رئیس اتاق اصناف مشهد آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی را 31 خرداد جاری اعلام و بیان کرد: بر همین اساس از متصدیان واحدهای صنفی درخواست می شود در زمان باقی مانده نسبت به ارائه اظهارنامه های مالیاتی خود اقدام کنند.

محمود بنانژاد مشهدی افزود: با توجه به اصلاح ‘قانون مالیاتهای مستقیم’ زمان ارائه اظهارنامه مشاغل از پایان تیر به انتهای خرداد تغییر یافته است.

وی اظهار داشت: آموزش مؤدیان مالیاتی صنوف یکی از مهمترین برنامه های اتاق اصناف مشهد و اتحادیه های صنفی تحت پوشش بوده که در مهلت باقیمانده این روند آموزشی ادامه داشته و به صورت فشرده در حال انجام است.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: بهره مندی از هرگونه تسهیلات برای مؤدیان مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه در موعد مقرر است. متصدیان واحدهای صنفی باید اظهارنامه های مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نمایند تا از مشوقهای قانونی نرخ صفر و معافیتها برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: بابت مالیات عملکرد سال 95 مشاغل دستورالعملی توسط سازمان امور مالیاتی صادر شده که مشمولان تا سقف فروش کالا و خدمات 156 میلیون تومان می توانند از آن بهره مند شوند.

بنانژاد خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی برای پرکردن فرم اظهارنامه به آدرس www.tax.gov.ir مراجعه کنند و با مطالعه کامل راهنما و مشخص کردن گروه مالیاتی خود، از مراجعه غیرضرور به دفاتر مالیاتی خودداری کنند.