1

هیچ سندی در آموزش و پرورش فعالیت های قرآنی را تحت تاثیر قرار نمی دهد

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ سند و تفاهم نامه ای در وزارت آموزش و پرورش فعالیت های قرآنی در مدارس را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

میکائیل باقری روز سه شنبه طی گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: سند 2030 یونسکو موجبات نگرانی های بسیاری را فراهم کرده در حالی که هیچگونه نگرانی در زمینه توقف فعالیت های قرآنی در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.
وی با اشاره به پررنگ تر شدن فعالیت های قرآنی در این وزارتخانه در سال تحصیلی جاری و تداوم آن در سال آینده اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در آن بر نقش و رسیدن به حیات طیبه تاکید فراوان شده است همانند قبل در حال پیشروی و اجراست.
وی گفت: در اجرای این سند از فرصت های قرآن، نماز و عترت استفاده بسیار می شود و تاکید دارم که در آموزش و پرورش هیچ سند، نامه یا دستور العملی پیدا نمی شود که مبتنی بر تضعیف فعالیت های قرآنی باشد.
باقری افزود: در راستای فعالیت های قرآنی در این وزارتخانه سی و پنجمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور و دومین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در استان خراسان رضوی برگزار می شود.
وی با اشاره به انتخاب کلانشهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، اظهار کرد: در 14 تا 17 تیر ماه امسال 400 نفر از نخبگان فرهنگی کشور در چهار رشته قرائت، حفظ ، روش تدریس احکام و نهج البلاغه در مشهد رقابت خواهند کرد.
وی گفت: با برگزاری سی و پنجمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور در 15 تا 23 مرداد ماه نیز 1800 دانش آموز متوسطه اول و دوم در رشته های قرائت، ترتیل، اذان و مداحی با یکدیگر رقابت می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در پیگیری های قضایی انجام شده مشخص شد که شهرداری مشهد از محل پرداخت 5 درصد عوارض شهری 520 میلیارد ریال به آموزش و پرورش استان بدهکار است.
وی اظهار کرد: در صورت پرداخت این مبلغ امکان ساخت 50 مدرسه با بهترین امکانات در مناطق حاشیه شهر مشهد فراهم می شود.

 

منبع: ایرنا