1

هیچ باشگاهی حق فروش مکمل را ندارد

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان‌رضوی گفت: بازرسی‌ها از باشگاه‌های استان صورت می‌گیرد که بر این اساس در سال ۹۵، تعداد ۷۶ باشگاه که اکثرا فاقد مجوز بودند، پلمب شدند.

رضا گلدوزیان اظهار داشت: بازرسی‌ها از باشگاه‌های استان صورت می‌گیرد که بر این اساس در سال 95، تعداد 76 باشگاه که اکثرا فاقد مجوز بودند، پلمب شدند.

وی تصریح کرد: هیئت پزشکی ورزشی بازرسی‌های خود را به صورت جدی دنبال کرده و اگر تخلف باشگاه به اداره یا سازمانی مربوط شود آن را به سازمان یا اداره مربوطه اطلاع می‌دهد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی در ارتباط با فروش مکمل گفت: فروش مکمل در باشگاه‌ها غیر مجاز بوده و هیچ باشگاهی حق فروش مکمل را ندارد و باید فروش این مواد فقط در داروخانه‌ها انجام شود.

گلدوزیان افزود: مربی رشته مربوطه در صورت تشخیص نیاز ورزشکار به مکمل باید فرد را به پزشک معرفی نموده تا پس از طی آزمایشات و تشخیص پزشک مصرف مکمل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: از اقدامات ما در هیئت پزشکی ورزشی اطلاع‌رسانی در ارتباط با مصرف مکمل است که در این راستا کمیته تغذیه و ورزش ما قدرتمند از قبل فعالیت خود را ادامه می‌دهد و به آگاه‌سازی ورزشکاران کمک خواهد کرد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی در ارتباط با اقدامات این هیئت در سال 96 گفت: رشته‌های مختلفی از جمله ورزش در بیماری را در سال جاری فعال کرده و ساماندهی مراکز ماساژ را در برنامه داشته و طرح بزرگ آموزش سلامت در 70 رشته ورزشی را آغاز خواهیم کرد.