1

زائران سرگردان به مشهد بازگشتند

400زائر مشهدی که در قالب یک کاروان غیرمجاز راهی عتبات عالیات شده بودند و مشکلاتی گریبانگیر ان‌ها شده بود با پیگیری مسئولان، به مشهد بازگشتند.

در همین رابطه سرکنسول ایران در کربلا به ایسنا گفت: مشکل به وجود آمده برای تعدادی از زائران ایرانی در کربلا حل شده و آن‌ها به مشهد بازگشته‌اند.

میر مسعود حسینیان با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر اینکه 400 زائر ایرانی حدود یک هفته است به خاطر بدهکاری مدیر کاروان‌شان  در عراق، سرگردان مانده‌اند و گذرنامه‌هایشان هم توسط تعدادی از هتل‌های کربلا گروگان گرفته شده است، اعلام کرد:‌ با توجه به پیگیری‌های انجام شده مشکل به وجود آمده در این ارتباط حل شده است،  تمام بدهی این کاروان پرداخت شده و زوار به مشهد برگشتند .

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در مصاحبه با ایرنا گفته‌است: فردی که به همراه برادر خود در قالب هیات نورالحسین (ع) در فراخوانی کاروانی از زائران عتبات را ثبت نام کرده و به عراق منتقل کرده است در حالی که هیچ مجوزی از مراکز مربوطه چون حج و زیارت نداشته است.

محمدحسین واحدی همچنین از ورود نیروی انتظامی برای دستگیری مدیر این کاروان که بدون مجوز و تایید صلاحیت اقدام به انتقال این زائران به عراق کرده و هم اکنون متواری است خبر داد.

به گفته این مقام مسئول، این مجموعه پیش از این نیز تخلفاتی داشته و پرونده آن در دستگاه قضایی مفتوح است.