1

رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار حمایت از صادرکنندگان کالا به قطر شد

رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواستار حمایت فوری از صادرکنندگان کالا به قطر شد.

غلامحسین شافعی در سی و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی با اشاره به ارسال 2 هواپیما و 2 کشتی کالا به کشور قطر گفت: بازار خوبی برای صادرکنندگان ایرانی در این کشور فراهم شده به شرطی که سازمان ‌های مربوطه سریعتر حمایت لازم را از صادرکنندگان به عمل آورده و برای آنها مشوق‌ های نقدی در نظر بگیرند تا این فرصت از دست نرود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری بازیهای آسیایی 2020 در کشور قطر و با توجه به خروج متخصصین و مهندسین برخی کشورها از قطر با توجه به شرایط موجود، از نیروهای متخصص ایرانی خواست از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رییس جمهوری و تعیین برخی وظایف برای شتاب بخشیدن به رونق تولید و اشتغال کشور و نیز ابلاغ دستورالعمل های جداگانه به برخی دستگاه های اجرایی در همین ارتباط، افزود: نحوه مشارکت نیروهای مسلح و نظامی و به حداقل رساندن تداخل غیر سازنده بین بنگاه های خصوصی و غیر خصوصی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز از اصلاحات جدید دستورالعمل نحوه اداره جلسات شوراهای گفت و گوی استانی خبر داد.

علی اکبر لبافی با بیان اینکه در دستور العمل جدید، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به اعضای دولتی این شورا افزوده شده است گفت: دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان نیز جایگزین روسای یکی از بانکهای تخصصی در دستورالعمل پیشین شده است.

وی افزود: در دستورالعمل جدید معاون دادگستری خراسان رضوی نیز می تواند جایگزین رئیس دادگستری باشد و رئیس شورای اسلامی استان نیز جزو اعضای این شورا می باشد.