1

تشریح برنامه‌های اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری

در کارگروه اشتغال و سرمیاه‌گذاری استان برنامه‌های اشتغال هر کدام از دستگاه‌ها در استان مشخص شد.
علیرضا رشیدیان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار کرد: اراده مدیریت عالی استان بر حمایت از اشتغال و کارآفرینی جدی است.
وی به سیاست‌های اصولی و برنامه‌های منسجم دولت یازدهم در این حوزه اشاره و تاکید کرد: با توجه به نیاز استان به فراهم آوردن فرصت‌های شغلی جدید، هدفگذاری سال جاری علاوه بر حفظ شرایط موجود ایجاد بالغ بر 150 هزار اشتغال است.
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی گفت: به همین منظور کمیسیون‌های تخصصی در حوزه‌های صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی، IT  و ICT ، تشکیل شده تا طرح‌های اشتغال‌زا مانند تکاپو و کارورز را به منظور بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی دنبال کنند.
رشیدیان تاکید کرد: می‌بایست برنامه‌های اشتغال استان به صوت اجرایی و عملیاتی و با نتایج ملموس پیگیری شود و تمام جامعه هدف جویندگان کار را در بر گیرد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این برنامه‌ها باید مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین و وظائف دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های دولتی، خصوصی، عمومی و تعاونی در آن مشخص باشد.
در این جلسه سهم هر بخش در اشتغال استان تعیین و الزامات آن مشخص شد و مقرر گردید هدفگذاری اشتغال براساس این برنامه دنبال و رصد شود.