1

آغاز توزیع ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تعرفه رای در شهرستان های خراسان رضوی

توزیع 9 میلیون و 750 هزار برگه تعرفه رای، ویژه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا، بین شهرستان های خراسان رضوی آغاز شد.
مسعود محولاتی در این خصوص به خبرنگاران گفت: در انتخابات پیش رو از 6 میلیون و 434 هزار و 501 نفر جمعیت استان، چهار میلیون و 313 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند.
عنوان کرد: این میزان برگه تعرفه رای با توجه به جمعیت واجد شرایط رای استان برای 2 انتخابات تامین و توزیع شده است.
وی اظهار داشت: برای انتخابات پیش رو چهار هزار و 571 شعبه اخذ رای اعم از ثابت و سیار در استان تعیین شده که از این میزان سه هزار و 891 شعبه ثابت و بقیه سیار است.
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی عنوان کرد: کل صندوق های اخذ رای هم در استان 9 هزار 400 مورد اعم از ثابت و سیار است.
به گفته وی، 557 شعبه اخذ رای تمام الکترونیک نیز با یک هزار و 800 صندوق ثابت و سیار در هشت شهر استان شامل سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام، کاشمر، تایباد، قوچان و چناران مستقر می شود که در این راستا آموزش های لازم به نیروهای اجرایی و نیز به صورت میدانی و از طریق صدا و سیما به مردم این شهرها ارائه شده است.
محولاتی تعداد کل دست اندرکاران امر انتخابات استان را در این دوره 75 هزار نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 17 هزار نفر نیروهای انتظامی و امنیتی هستند و چهار هزار و 635 نفر نیز در قالب سربازرس، بازرس و ناظر شوراهای اسلامی شهر مسئولیت بازرسی و نظارت بر انتخابات را عهده دار خواهند بود.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی