1

چمنیان: به آینده امیدوار شدیم

سرمربی خراسانی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: تا جام جهانی فرصت خوبی داریم و می‌توانیم بهتر و بهتر شویم.

عباس چمنیان درباره حضور تیم ملی نوجوانان ایران در پانداکاپ، اظهار کرد: حضور ما در تورنمنت‌هایی مثل پانداکاپ چین محک خوبی برای سنجیدن توانایی های فنی تیم است. از آنجایی که 50 درصد تیم نسبت به گذشته و بازی‌های آسیایی فرق کرده، حضور در این مسابقات می‌تواند تجارب ارزشمندی را برای بازیکنان ما رقم بزند. با علم به این که تیم های حاضر در این تورنمنت قدرت زیادی دارند، در این مسابقات حضور یافتیم. این تیم‌ها از نظر سنی دو سال از ما بزرگ تر بودند و این مسابقات برای ما درس خوبی بود.

وی ادامه‌ داد: در بازی نخست مقابل اسلواکی به میدان رفتیم که یک تیم اروپایی با فیزیک بسیار خوب بود. در این بازی بازیکنان ارائه گر نمایش خوبی بودند. توانستیم نکاتی را که تمرین کرده بودیم در زمین نشان بدهیم. صرف نظر از نتیجه‌، عملکرد بازیکنان خوب بود. این شکست‌ها پلی به سوی پیروزی هستند چون می‌توانیم با لمس کردن شکست به آینده امیدوار شویم. در جام جهانی هم هدف فدراسیون ارتقا توانایی بازیکنان است تا به سطح اول فوتبال برسند.

سرمربی تیم نوجوانان درباره دیدار روز جمعه مقابل چین بیان داشت: چین شرایط میزبانی و حمایت تماشاگر را داشت. این تیم از نظر سازمان تیمی هم دفاع فشرده ای داشت اما بچه ها با فشار زیاد توانستند نتیجه خوبی را کسب کنند. ما در جلسات تئوریک به دنبال اهداف مان هستیم. به طور حتم بازی بلغارستان مسابقه سخت تری نسبت به دو بازی قبلی است اما این بازی هم برای ما یک فرصت است تا تجربه کسب کنیم.

چمنیان در پایان خاطرنشان کرد: این سه مسابقه و حضور در پانداکاپ چین به ما کمک زیادی می‌کند. الان تا مسابقات جام جهانی فرصت نسبتا زیادی داریم و می‌توانیم  بهتر و بهتر شویم. برخی از بازیکنان در این مسابقات عملکرد فوق‌العاده‌ خوبی داشتند و ما را به آینده امیدوار کردند. امیدوارم تورنمنت چین آخرین میدان بین المللی ما نباشد و در آینده هم بتوانیم در مسابقات مختلف شرکت کنیم.