1

می‌خواستند شادی مردم را تلخ کنند

در آخرین ساعت رای‌گیری در روز جمعه 29اردیبهشت در حالی که اخبار رضایت بخشی از مشارکت بالای مردم در رای‌گیری ارائه می‌شد، عده‌ای از خبرگزاری‌ها و منابع خبری غیر موثق و غیر رسمی‌شایعاتی مبنی بر کمبود تعرفه رای در شعبه‌های انتخاباتی منتشر کرد.

متاسفانه افرادی چون نیکزاد  مسئول ستاد حجه‌الاسلام رییسی به این شایعات دامن زدند.

این شایعات باعث شد  تا استاندار خراسان رضوی به صورت سر زده  با حضور خبرنگاران برای بررسی صحت و سقم این موضوع به تعدادی از این شعبه‌ها برود.

در بازدید استاندار خراسان رضوی و اصحاب رسانه‌ از  مخزن شعبه 302 خیابان رسالت مشهد که ادعا شده بود تعرفه رای کم است، تنها20 نفر در صف ایستاده بودند و بر اساس آمارها و بازدید خبرنگاران 160 تعرفه اخذ رای علاوه بر بخشی که در حال استفاده بود در این شعبه وجود داشت و حدود 150 برگه تعرفه دیگر نیز تحویل مسئولان این حوزه شد.
همچنین در ادامه استاندار خراسان رضوی به همراه خبرنگاران در شعبه دیگری در همین محدوده که جزو مناطق حاشیه ای و جنوب شهر محسوب می‌شود حضور یافت.
در ادامه، مسئولان شعبه‌های 308 و 309 اخذ رای در همان ابتدا که انتظار حضور استاندار را نداشتند اعلام کردند کمبود تعرفه ندارند با این حال مخزن این شعبه هم بررسی شد و بالغ بر 300 تعرفه همچنان ذخیره در اختیار داشتند.
این بازدید مهر پایانی بر شایعات رسانه‌هایی بود که ادعا می‌کردند دولت از این قضیه استفاده می‌کند.

فرماندار مشهد: شادی مردم را تلخ نکنید

قبل از پایان زمان انتخابات فرماندار مشهد نیز در این باره گفت: مشکل کمبود تعرفه در هیچ شعبه‌ای نداشته و نداریم. تعرفه به اندازه کافی در شعب اخذ رای وجود دارد و بنا نداریم که تعرفه بیش از حد به شعب اخذ رای ارسال کنیم، زیرا ترافیک تعرفه در شعب، آسیب‌هایی به دنبال دارد.

رحیم نوروزیان در جمع خبرنگاران افزود: گزارشاتی مبنی بر اتمام تعرفه دریافت نکردیم و درخواست داریم که مردم اخبار را از کانال رسمی‌بگیرند.

وی گفت: هم ‌اکنون بیش از 95 درصد شعب به صورت آنلاین فعالیت دارند و جای نگرانی نیست، شعب اخذ رای با آرامش و امنیت کار را دنبال می‌کنند و عده‌ای با شایعات بی‌اساس جشن و شادی را در کام مردم تلخ نکنند.

فرماندار مشهد بیان کرد: وقوع برخی اختلالات کوچک طبیعی است و جریان انتخابات در صحت و سلامت کامل انجام می‌گیرد. اما متاسفانه عده‌ای در شایعه پردازی تا جایی پیش رفتند که ادعای تعطیلی شعب به دلیل اتمام تعرفه را مطرح کردند. این موضوع کذب محض است.

 

گزارشی از انسیه علویون