1

دستگیری برادران دالتون در مشهد

ماجرای این عملیات مسلحانه از آنجا شروع شد که صبح روز گذشته مردی جوان که فروشندۀ مجاز سیگار است در یکی از خیابان‌های مشهد مشغول پخش سیگار به چند سوپر مارکت بود که هنگام ورود به یک مغازه متوجه می‌شود دو مرد ناشناس خودروی او را به‌سرقت می‌برند.

مال‌باخته و صاحب سوپر‌مارکت با دیدن این صحنه بلافاصله به‌دنبال خودرو می‌دوند تا شاید بتوانند سارقان را شناسایی کنند، اما سرعت بالای سواری پژو پارس موجب می‌شود که مال‌باخته از دویدن در مسیر خسته شود و بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دهد.

طولی نمی‌کشد که تیمی از مأموران کلانتری هفت تیر در محل حاضر می‌شوند و با بررسی اظهارات مال‌باخته متوجه می‌شوند که خودروی او دارای سیستم جی‌پی‌اس است؛ لذا رد‌زنی سارقان را آغاز می‌کنند و طولی نمی‌کشد که این خودرو در یکی از خیابان‌های بلوار معلم شناسایی می‌شود.

مأموران با به‌دست آوردن این سرنخ بلافاصله وارد عمل می‌شوند و دو سارق جوان را که برادر هستند هنگام تردد با خودروی سواری خود شناسایی می‌کنند. یکی از متهمان که کلت‌ کمری با خود داشته پس از اینکه متوجه حضور پلیس می‌شود به‌سمت مأموران نشانه می‌رود و چند تیر شلیک می‌کند.

با شلیک تیر به‌سمت پلیس مأموران مراتب را به قاضی خدابخشی، جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد، اعلام می‌کنند و پس از اخذ مجوزهای لازم برای دستگیری متهمان وارد عمل می‌شوند.

مأموران چند مرتبه به راننده اخطار ایست می‌دهند و از او می‌خواهند که خودرو را متوقف و خود را تسلیم کند، اما سارقان علاوه بر بی‌توجهی به اخطار مردان قانون با سرعت زیاد به راه خود ادامه می‌دهند تا اینکه مأموران دست به اسلحه می‌برند و با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح ابتدا چند تیر هوایی و سپس چند تیر به‌سمت سارقان شلیک می‌کنند تا اینکه سرانجام خودرو در کنار خیابان متوقف می شود و دو متهم دستگیر می‌شوند.

جانشین سرپرست دادسرای انقلاب: «در این مأموریت مسلحانه یکی از سارقان به‌ضرب گلولۀ پلیس از ناحیۀ پا مصدوم و دیگر همدستش که برادر اوست نیز دستگیر شد. یکی از سارقان ۱۰ فقره سرقت خودرو در کارنامۀ خود دارد. از مخفیگاه این سارقان در خیابان امیریه یک خودروی پراید سرقتی کشف شد«.