1

ثبت نام ۱۲۱۳ نفر در بخش مرکزی مشهد برای شورا‌ها

بخشدار مرکزی پس از تشکیل هیات اجرایی شهرستان مشهد و آگهی ثبت نام در 196 روستا تعداد 1213 نفر برای بخش مرکزی ثبت نام کرده اند.
طاهر رستمی درخصوص شورا‌های روستا عنوان کرد: در دور گذشته 185 روستا دارای شورا بوده اند و در این دوره نیز انتخابات در 185 روستا و تیره عشایری برگزار می‌گردد.
وی از به حدنصاب نرسیدن نامزد‌های 12 روستا خبرداد و اظهارکرد: با توجه به تعداد نامزد‌ها در این روستا‌ها انتخابات برگزار نمی‌گردد؛ از این تعداد دو روستا بخاطر رد صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت ازحد نصاب افتادند.
بخشدار مرکزی مشهد با اشاره ثبت نام 1213 نفر تصریح کرد: از این تعداد 22 نفر در هیات اجرایی و 64 نفر در هیات نظارت رد صلاحیت شدند که بعد ازاعتراض 60 نفراز انان و بررسی مجدد تاکنون صلاحیت 37 نفر تایید شد و تنها 49 نفر در بخش مرکزی مشهد صلاحیتشان مورد تایید واقع نشد.
رستمی  با اشاره به کوچ عشایر گفت: دو تیره عشایری که در حوزه سرخس ثبت نام کرده‌اند به جهت کوچ به مقصد بخش مرکزی دو شعبه عشایری هم به بخش مرکزی اضافه خواهد شد.
وی درمورد محل رای دادن عنوان کرد: طبق قانون در شهر های زیر 100 هزار نفر جمعیت کسانی می‌توانند رای دهند که حداقل یک سال در محل اخذ رای سکونت داشته باشند به استثنا کسانی که محل کار و زندگی آن‌ها متفاوت است.
بخشدار مرکزی مشهد درخصوص تبلیغات شورا‌های اسلامی شهر و روستا اظهارکرد: تبلیغ انتخابات از بیست و یکم شروع و تا 24 ساعت قبل از آغاز رای گیری ادامه می‌یابد.

 

منبع: فرمانداری مشهد