1

تکمیل 1331 پروژه ی نیمه تمام در خراسان رضوی طی سه سال گذشته

استاندار خراسان رضوی به منظور دیدار با مردم خلیل آباد و حضور در مراسم کلنگ زنی گاز رسانی به 9 روستا، وارد این شهرستان شد.

علی رضا رشیدیان در جمع مردم خلیل آباد گفت: تحقق عدالت توزیعی و جغرافیایی، توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله اولویت های دولت یازدهم بوده و هست.

وی افزود: این سیاست در خراسان رضوی نیز با جدیت دنبال شد به گونه ای که علاوه بر پروژه هایی که در مناسبت های مختلف بهره برداری شد؛ از مجموع بیش از هزار و 800 پروژه ی نیمه تمام استان که از دولت قبل به ارث رسید؛ طی سه سال گذشته هزار و 331 پروژه ی آن، تکمیل گردید.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به خدمات ارائه شده در روستاهای استان طی سه سال گذشته، گفت: بیش از هزار و 200 روستای استان دارای دهیاری هستند.
رشیدیان خاطر نشان کرد: طی سه سال گذشته بیش از 700 کیلومتر راه روستای احداث و حدود 600 کیلومتر نیز بهسازی و آسفالت شده است و همچنین تمامی روستاهای بالای 10 و 20 خانوار برق دار شدند.

وی با بیان این که هم اکنون بیش از هزارو 300 روستا از نعمت گاز برخوردارند تصریح کرد: میانگین گاز رسانی نیز از 57 درصد تا پایان سال گذشته به75 درصد رسید و تا پایان سال به  89 درصدارتقاخواهدیافت.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهتمام دولت برای توسعه ی پایدار مناطق روستایی، گفت: اجرای طرح های اقتصادی در روستاهای بالای 50 خانوار از جمله ی آن ها می باشد و تاکنون طرح های متعددی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان مصوب و در حال اجرا است.
رشیدیان تصریح کرد: هم اکنون هزار و 422 خانه ی بهداشت در روستاها فعال است و 96 درصد از این جمعیت تحت پوشش خدمات آن ها قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون 70 درصد از جمعیت روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردارند و در دو هزار و 389 روستا شبکه ی توزیع آب شرب سالم احداث شده است.
رشیدیان ادامه داد: در راستای تحقق دولت الکترونیک نیز در هزار و 533 روستا سامانه دهیاری مستقر شده و دو هزار و 670 روستا تحت پوشش خدمات تلفن ثابت هستند و دو هزار و 417 روستا هم از نعمت پوشش تلفن همراه برخوردارند.
تاکید دولت یازدهم در چارچوب سیاست های نظام اسلامی، رهنمودهای امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری، خدمترسانیبهمردمراوظیفهی خود ویک توفیق می داند.

وی با تاکید بر رسیدگی به امور مردم به ویژه مستضعفان و محرومان به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی، افزود: بار اصلی انقلاب چه در دوران پیروزی، دفاع مقدس و بعد از آن بر عهده ی این قشر بوده است.

مجتبی شاکری فرماندار خلیل آباد نیز در ادامه این مراسم ضمن بیان خدمات ارزنده ی دولت تدبیر و امید اظهار کرد: با اجرای 100 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار 350 میلیاردریال در سطح خلیل آباد قدم های موثری در زمینه های مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی، راه،عمران شهری و روستایی، آبرسانی و کشاورزی برای رشد و توسعه این شهرستان برداشته شده است.

شاکری با اعلام اینکه 25 کیلومتر از جاده تکمار به سعدالدین در سال گذشته با اعتبار بالغ بر20 میلیارد ریال روکش آسفالت و نقاط حادثه خیز آن برطرف شده است، افزود: در حوزه آبرسانی با اجرای مجتمع برکال با حفر سه حلقه چاه عمیق با  18 کیلومتر طول اجرای عملیات مشکل کمبود آب 18 روستای بخش ششطراز و بخش مرکزی مرتفع شد بطوریکه 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان از نعمت آب شرب سالم، برق و راه آسفالت برخوردارند.
وی توسعه متوازن را یکی از الویت های دولت تدبیر و امید در روستاها نام برد و گفت: مجتمع برکال با 28 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی کشور و احداث منبع 500 متر مکعبی مراحل تکمیلی را طی می کند.

رئیس شورای اداری شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه با تکمیل پروژه گاز رسانی به 9 روستای کویری، 100 درصد روستاهای این شهرستان هم از نعمت گاز برخوردار می شوند ،گفت: در حال حاضر 80 درصد جمعیت روستایی شهرستان خلیل آباد از نعمت گاز برخوردارند.
فرماندار خلیل آباد اجرای طرح هادی را یکی از موضوعات مهم روستاهای این شهرستان برشمرد و افزود: درخصوص عمران روستایی با صرف اعتبار 65 میلیارد ریال طرح هادی در روستاهای این شهرستان اجرا شده است.

وی از 180 هزار متر مربع آسفالت معابر روستاهای این شهرستان از محل اعتبارات دهیاری ها و مشارکت مردم روستاها خبر داد و گفت: 675 تن قیر مشارکتی برای آسفالت معابر 12 روستای این شهرستان تامین و مصرف شده است.

شاکری طرح تحول سلامت را از دیگر برنامه های دولت یازدهم به مردم نام برد و گفت: ساخت 9 پایگاه بهداشتی درمانی این شهرستان با 50 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است که تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار خلیل آباد حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رای را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم این شهرستان با حضور حداکثری در پای صندوق های رای در 29 اردیبهشت مشارکت خود را به نمایش خواهند گذاشت.

 

منبع: روابط عمومی فرمانداری شهرستان خلیل آباد