1

بانک چشم در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف انجام تحقیقات و آموزش‌هاي لازم در جهت گسترش انجام پیوند قرنیه و صلبیه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

علی رحیمی، مدیر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بانک چشم با زیربنای 700 مترمربع و در طبقه فوقانی ساختمان کلینیک ویژه شهرک دانش و سلامت شامل واحدهای اداری و کلین روم متشکل از اتاق پذیرش، شستشو، آزمایشات، عمل، بسته‌بندی و ذخیره در بانک و ارسال به واحد درخواست‌کننده است که با هدف انجام پیوند قرنیه و صلبیه، تهیه و نگهداری بافت‌هاي چشمي از جسد اهداکنندگان به منظور انجام پيوند قرنيه و صلبيه همچنین آگاه کردن مردم نسبت به ارزش‌های والای انسانی و درمانی پیوند و تشویق به اهدای قرنیه خود پس از فوت ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های ديگر بانک چشم، راه‌اندازي و تجهيز بخش‌هاي آسيب‌شناسي چشم(پاتولوژي چشم و اسکن کانفوکال قرنيه) جهت تشخيص و مديريت به موقع بيماري‌هاي مختلف چشمي است.

رحیمی با اشاره به اینکه این بانک با رویکرد اقتصاد مقاومتی و بر اساس استانداردهای ساخت و ساز مورد تایید وزارت بهداشت ساخته است، ادامه داد: با توجه به اهمیت گردشگری سلامت این بانک می‌تواند کمک بزرگی به جذب گردشگران به شهر مشهد و ارزآوری بیشتر داشته باشد.

وی افزود: افزایش زمینه آموزش پزشکی و اجرای پژوهش‌های علمی و کاربردی و کاهش هزینه‌های ناشی از اعزام بیمار به دیگر مناطق کشور از دیگر مزایای ساخت بانک چشم محسوب می‌شود.