1

احضار 16نفر از نامزدهای شورای شهر به دادسرا

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: در راستای برخورد با نامزدهای انتخابات شواری شهر که تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی را آغاز نموده‌اند، روز گذشته 16 نفر از نامزدهای انتخابات شورا به دادسرا احضار شدند.

سیدهادی شریعت‌یار افزود: کاندیداهای شورای شهر مشهد بدانند که هرگونه تبلیغات زودهنگام آنان تحت هر عنوانی که مصداق تبلیغ داشته باشد چه توسط خود نامزد و چه توسط هواداران و حامیان آنان در فضای مجازی و حقیقی در حال رصد است و تمامی این تخلفات ثبت و ضبط می‌شود.

رئیس کمیته پایش و رصد فضای مجازی ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی خراسان‌رضوی بیان کرد: در مواجهه با تخلفات انجام شده قطعا برابر قانون برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

این مقام قضایی ادامه روند رسیدگی به تخلفات نامزدها در رابطه با تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی ادامه دارد و در صورتی که تخلفات آنان در فضای مجازی تشخیص داده شود، گزارش آن به هیئت‌های نظارت و یا در شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی داده می‌شود.

لازم به ذکر است در این مرحله از باب پیشگیری آخرین تذکرات به نامزدهای انتخاباتی داده می‌شودو در صورت تکرار قطعا تصمیات دیگری اتخاذ می‌شود.

شریعت‌یار تصریح کرد: تاکنون 38 نامزد شورای شهر مشهد که تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی داشته‌اند در دادسرا حاضر شدند و تعداد دیگری در روزهای آینده احضار می‌شوند. البته با توجه به تعداد نامزدها می‌توان گفت آنچه از تخلفات نامزدهای شورای اسلامی شهر مشهد به دادسرا گزارش شده است کمتر از 10 درصد نامزدها است که امیدواریم با تذکر لازم به این افراد شاهد تخلفات دیگری در روزهای باقی‌مانده تا انتخابات از آنان نباشیم.