1

آغاز آخرین مرحله تعیین تکلیف سپرده‌گذاران میزان

بانک صادرات ایران با صدور اطلاعیه شماره ١٢ در خصوص سپرده گذاران تعاونی منحله میزان، از شروع آخرین مرحله تعیین تکلیف و پرداخت  سپرده های این تعاونی خبر داد.
منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران دارایی های تعاونی منحله میزان توسط کارشناسان دادگستری ارزیابی و به بانک صادرات ایران منتقل شده و از اين محل، سپرده های حدود ٩٧٥ هزار نفر از سپرده گذاران گرفتار این تعاونی تعیین تکلیف گردید.
به موجب مصوبه هیات مدیره بانک صادرات ایران در این مرحله که آخرین مرحله پرداخت و تعیین تکلیف سپرده ها است. کلیه سپرده گذارانی که بیش از 5 میلیارد ریال سپرده نزد تعاونی منحله میزان داشته و مراتب به تایید کارشناسان مالی دادگستری رسیده، می توانند از تاریخ شنبه ١٦ اردیبهشت سال جاری با در دست داشتن مدارک شناسایی و مستندات مربوط به سوابق سپرده گذاری در تعاونی منحله میزان به شعب این بانک مراجعه و نسبت به افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار با شرایط مقرر توسط بانک مرکزی  اقدام كنند.
نظر به اینکه امکان نقد شدن دارایی های انتقالی از تعاونی منحله میزان به بانک صادرات ایران در کوتاه مدت امکان پذیر نمی باشد، لذا کلیه دارندگان سپرده های تا مبلغ ١٠ میلیارد ریال در صورت تمایل می توانند معادل حداکثر ١٠ درصد سپرده خود را نقدی دریافت نمایند. همچنین دارندگان سپرده های با مبالغ بیش از ١٠ میلیارد ریال در صورت نیاز می توانند حداکثر معادل 5 درصد سپرده خود را نقدی دریافت نمایند.
کلیه سپرده گذاران قبلی و فعلی تعاونی منحله میزان در صورت آمادگی برای خرید و یا تهاتر با املاک مازاد این بانک بر اساس قیمت کارشناسی می توانند به دفتر شرکت سپهر ماندگار خراسان مراجعه و تقاضای خود را ارائه كنند.
با عملياتي شدن اين مرحله، كليه سپرده گذاران موسسه منحله ميزان تعيين تكليف شده اند.

 

منبع: ایسنا