1

آخرین امیدهای سیاه‌جامگان در روز بی‌خیالی پدیده!

پرونده شانزدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز (پنجشنبه) با برگزاری هشت دیدار بسته خواهد شد، لیگی که قهرمان آن سه هفته زودتر مشخص شد، اما رقابت در آن هنوز داغ داغ است.

به آخرین هفته شانزدهمین دوره لیگ برتر رسیدیم، هفته‌ای که در آن جنگ نایب قهرمانی، شانس کسب سهمیه آسیا و بقا در لیگ همچنان ادامه دارد.

 

سیاه‌جامگان-پرسپولیس؛ کورسوی امید برای بقا!

هر چقدر که این بازی برای قهرمان لیگ بی‌اهمیت باشد، برای سیاه‌جامگان دیدار مرگ و زندگی است. اکبر میثاقیان با آمدنش به تیم سیاه‌جامگان سعی کرد به لحاظ روحی و روانی با بازیکنان کار کند و نتایج نسبتاً خوبی هم به دست آورد. با این حال، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که سیاه‌جامگان هم باید پرسپولیس را شکست دهد و هم منتظر لغزش صبای قم و سایپا باشد.

سیاه‌جامگان با 27 امتیاز در رده پانزدهم جدول است و با تیم صبای قم و سایپا یک و دو امتیاز اختلاف دارد. در این مدت حرف و حدیث‌های زیادی از سوی صبایی‌ها مطرح شده که پرسپولیس انگیزه زیادی مقابل سیاه‌جامگان ندارد، اما شاگردان برانکو ایوانکوویچ در بازی با ذوب‌آهن نشان دادند که دوست ندارند در دیدارهای تشریفاتی هم بازنده باشند.

میثاقیان که در بازی با ماشین‌سازی مدام بالا و پایین می‌پرید، به طور حتم چهره ویژه این دیدار خواهد بود. بازیکنان پرسپولیس که به خاطر اعتصاب در تمرینات به دلیل عدم دریافت مطالبات‌شان سخت مورد انتقاد هواداران و اهالی فوتبال قرار گرفتند، باید با تمام قدرت برابر سیاه‌جامگان بازی کنند، چون چشم امید صبا و سایپا به ساق آن‌ها دوخته شده است. پرسپولیس 66 امتیازی در این دیدار سروش رفیعی را به دلیل محرومیت و وحید امیری را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد.

 

بازي برابر پرسپوليس هميشه حساس است

سرمربي سياه جامگان با بيان اينکه بازي برابر پرسپوليس هميشه حساس است، گفت: فرقي نمي کند که اين تيم قهرمان شده است يا خير.

اکبر ميثاقيان در خصوص آخرين ديدار سياه جامگان برابر پرسپوليس افزود: بازي مشکلي را پيش رو خواهيم داشت، پرسپوليس فصل بسيار خوبي را پشت سر گذاشته، اگر چه اين تيم سه هفته زودتر به قهرماني دست پيدا کرده است، اما انگيزه بالايي دارد و ما مي دانيم بازي سختي مقابل اين تيم پيش رو خواهيم داشت.

وي تاکيد کرد: از هفت بازي که با سياه جامگان مقابل حريفان قرار گرفتيم توانستيم امتيازات خوبي کسب کنيم، اما مشکلات سياه جامگان زياد است، ما براي هر بازي دعا دعا مي کنيم که مصدوم نداشته باشيم. در اين چند هفته نفرات ما هم کم بود و با مشکلات فراوان توانستيم به پايان ليگ برسيم، اميدوارم بتوانيم مقابل پرسپوليس به سه امتياز دست پيدا کرده و در ليگ برتر باقي بمانيم.

 

امیدوارم هواداران بیایند

سرمربي سياه جامگان در خصوص هواداران مشهدي در هفته آخر ليگ گفت: بايد بپذيريم که اکثر طرفداران فوتبال يا استقلالي هستند يا پرسپوليسي. اما اميدوارم امروز حضور پرشوري در ورزشگاه داشته باشند و تنها سياه جامگان را تشويق کنند تا بتوانيم در ليگ برتر باقي مانده و فصل بعد هم با سرخابي ها جدال کنيم.

ميثاقيان خاطرنشان کرد: درست است که پرسپوليس قهرمان شده اما اين تيم هميشه خطرناک است و ما بايد با دقت و خونسردي کامل به مصاف پرسپوليس برويم و از موقعيت هاي به دست آمده به بهترين وجه استفاده کنيم.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا فصل بعد هم در سياه جامگان خواهيد ماند حتي اگر به ليگ يک سقوط کند، اظهار کرد: تمام فکر من بازي برابر پرسپوليس است تا بتوانيم هم اين تيم را شکست داده، هم در ليگ برتر بمانيم و هم خستگي را از تن مسئولان باشگاه خصوصا آقاي عباسي دربياوريم. او با هزينه شخصي يک فصل اين تيم را کمک کرده و شرايط سختي دارد و تنها آرزوي من اين است که با ماندن سياه جامگان در ليگ، عباسي مزد زحماتش را بگيرد.

 

ذوب‌آهن اصفهان – پدیده خراسان؛ پایانی خوش در انتظار مشهدی‌ها!

شاگردان رضا مهاجری که با پنج برد پی‌درپی در جدول لیگ خودشان را بالا کشانده بودند، در مصاف با سه تیم بالای جدول شکست خوردند و ترمزشان کشیده شد. آن‌ها مقابل تراکتورسازی، پرسپولیس و سپس استقلال نتیجه را واگذار کردند تا نوار پیروزهای‌شان پاره شود. چه بسا اگر لیگ ادامه پیدا می‌کرد، پدیده باید برای نیفتادن می‌جنگید!

برای آن‌ها بازی مقابل ذوب‌آهن خیلی اهمیتی ندارد، اما بازی امروز برای شاگردان مجتبی حسینی از اهمیت زیادی برخوردار است. ذوب‌آهن پس از هفته‌ها رده چهارم را از دست داده و باید منتظر لغزش همشهری خود یعنی سپاهان مقابل استقلال باشد. شاگردان حسینی هفته گذشته در حالی که با نتیجه 3 بر یک از پرسپولیس پیش بودند، نتوانستند نتیجه را حفظ کرده و در نهایت به تساوی دست یافتند. ذوب‌آهن با 43 امتیاز در رده پنجم و پدیده با 34 امتیاز یازدهم است.

 

از حیثیت پدیده دفاع می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پدیده خراسان گفت: امروز تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا یک فوتبال جوانمردانه بازی کنیم و از حیثیت‌مان دفاع کنیم.

رضا مهاجری در نشست خبری قبل از دیدار مقابل ذوب آهن اصفهان، افزود: سال گذشته آخرین بازی ما در اصفهان برگزار شد. بعد از بازی با تراکتورسازی لیگ برایمان تمام شد. دوست داشتیم با همان شرایط به بازی‌ها ادامه می‌دادیم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا یک فوتبال جوانمردانه بازی کنیم و از حیثیت‌مان دفاع کنیم. ذوب آهن تیم خوبی است اما تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم. محروم نداریم اما چند مصدوم داریم که امیدوارم برخی از این نفرات برای بازی آماده شوند.

وی تصریح کرد: تفکر ما این بود که در بین 6 تیم ابتدایی جدول باشیم. تمام تلاشمان را کردیم تا عملکرد خوبی داشته باشیم. مشکلات و عواملی که می‌دانید ما را از هدفمان دور کرد. با این وجود نتایج قابل قبولی گرفتیم و پنج بازی متوالی پیروز شدیم. مقابل تراکتورسازی با وجود بازی خوب نتیجه نگرفتیم.

 

ذوب‌آهن شانس کسب سهمیه دارد

سرمربی پدیده در مورد اینکه ذوب آهن زیر فشار است و مسابقات متوالی را برگزار کرده است، اظهار داشت: از لحاظ روانی ذوب آهن شانس کسب مقام چهارم را برای خود متصور است. آن‌ها شانس کسب سهمیه دارند. این تیم قوی و جوان است. کادرفنی خوبی در ذوب آهن فعالیت می‌کند. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بازی خوبی به نمایش بگذاریم. امیدوارم بازیکنان ما بتوانند فعل خواستن را صرف کنند.

مهاجری در مورد علی احمدی بازیکن سابق سپاهان که در پدیده حضور دارد، اظهار داشت:‌ علی خیلی زحمت کشید و از او استفاده کردیم. دوری از شرایط بازی و یکی دو مصدومیت باعث شد تا نتوانیم از این بازیکن به طور کامل استفاده کنیم.

وی درمورد عدم کسب پیروزی در مسابقات ذوب آهن و پدیده افزود: آمار همیشه متغییر است. با تراکتورسازی 7 بازی کرده بودیم که حاصلش 6 پیروزی و یک تساوی بود اما در بازی آخر به این تیم باختیم. مهم بازی است و به آمار نمی‌توان توجه کرد. تلاش می‌کنیم تا مقابل تیم شایسته ذوب آهن نتیجه خوبی بگیریم.

مهاجری در مورد اینکه لیگ امسال فرسایشی بود و آیا این مسئله روی کار این تیم تاثیر منفی گذاشت،‌خاطرنشان کرد: لیگ فرسایشی نشد اما وقفه بین مسابقات زیاد است. اگر تعادل بین تعطیلات بود شرایط بهتر می‌شد. سال قبل وقتی می‌خواستیم به شرایط خوب برسیم مسابقات تعطیل شد. سازمان لیگ مشکلات خاص خودش را دارد. سخت‌گیری کارلوس کی‌روش هم در این امر تاثیر گذار بود. در این بین باشگاه‌ها هم متضرر شدند.

گفتنی است؛ تمامی دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر فوتبال از ساعت 18 امروز در شهرهای مختلف برگزار می‌گردد.

 

گزارشی از مانی پویا