خودرویی زیر 50میلیون تومان، نیازمندیم!

نماینده فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه نیازمند تولید خودروهای جدید زیر ۵۰ میلیون تومان است.

حمید گرمابی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با تولید و عرضه خودروهای در رنج 50 تا 80 میلیونی قطعا بیش از 80 درصد جامعه توان خرید آن را نخواهند داشت. از این رو باید خودروهایی در رنج قیمتی متوسط و متناسب با توان اقتصادی بخش مهمی از جامعه تولید شود تا جایگزین خودروهای پرتیراژ قدیمی در کشور نیز شوند.

گرمابی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت کیفیت و تنوع در بازار خودرو ایران اظهار داشت:  با خروج خودروهای قدیمی و جایگزینی آن با محصولات متناسب ،جدید و به روز بی شک جریان تقاضا در بازار خودروهای داخلی تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که در جریان نوسازی و جایگزینی محصولات ،خودروهایی در سایز کوچک و اقتصادی تولید شود متقاضیان بیشتری در داخل امکان خرید این محصولات را داشته و در جریان توقف تولید برخی محصولات پرتیراژ، مشکلی برای عمده مصرف کنندگان داخلی بوجود نخواهد آمد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: هم اکنون برخی از خودروهای پرتیراژی که از زمان تولید آنها نزدیک به 10 سال می‌گذرد با مشکلات ایمنی و زیست محیطی نیز همراه هستند که قطعا وجود آنها هزینه‌های را بر کل جامعه تحمیل می‌کند بنابراین در صورتی که در این جریان جهادی عمل شود می‌توان شاهد تولید خودروهای جدید و ارزان قیمت در کشور بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: روند همکاری‌های خودروسازان و قطعه سازان داخلی با شرکای خارجی باید دارای تعریف دقیقی باشد.

حمید گرمابی افزود: در صورت وجود چنین تعریفی در تعاملات می‌توان نسبت به مدت زمان دستیابی به دانش و تکنولوژی در این حوزه‌ها به خصوص قطعه سازی شفاف سازی نمود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تا زمانی که بستر و شرایط لازم برای دریافت تکنولوژی جدید و به روزرسانی خطوط تولید فراهم نگردد نمی‌توان به اهداف مورد نظر در همکاری‌ها و تولید و سهم داخلی سازی محصولات دست یافت.

وی گفت: انتظار می‌رود با عرضه محصولات جدید و به روز بتوان بخش مهمی‌از نیاز بازار و مصرف کنندگان داخلی را پاسخ داد.

وی تصریح کرد: چنانچه در این جریان فضای و بستر لازم برای قطعه سازان داخلی فراهم شود قطعا شاهد ارتقاء دانش و تولید محصولات به روز در این حوزه از صنعت خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امروز  خروج محصولات قدیمی و بهره مندی از خودروهای  جدید و به روز حق مصرف کنندگان داخلی است، اظهار داشت: در این سالها بواسطه مشکلات موجود، عرضه مدل‌های محدود ، گاها مشکلاتی را برای مصرف کنندگان داخلی ایجاد نموده و مانع از استفاده خودروهای با کیفیت و استاندارد بالاتر شده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم همچنین به توانمندی قطعه سازان داخلی برای حضور در زنجیره تامین شرکای خارجی و توسعه سهم داخلی سازی اشاره کرد و گفت: در صورت انعقاد قراردادهای قطعی و سرمایه گذاری در این حوزه از صنعت، بستر لازم برای دستیابی به حداقل داحلی سازی در تولید محصولات جدید فراهم خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *