حاشیه شهر مشهد دارای ردیف بودجه اختصاصی شد

مدیر کل ستاد باز آفرینی شهری کشور از تخصیص ردیف بودجه اختصاصی برای بهسازی سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده شهر مشهد خبر داد.

نریمان مصطفایی در گفت و گو با خبرنگار اتفاقیه اختصاص این مبلغ بودجه را اقدامی بی سابقه دانست و گفت: بیشترین میزان حاشیه نشینی در کشور متعلق به مشهد است.

وی افزود: باتوجه به نگرانی مقام معظم رهبری در خصوص مشهد و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بحث حاشیه نشینی دو ردیف بودجه ملی برای باز آفرینی سکونتگاه های غیر رسمی به این شهراختصاص یافته است.

مصطفایی با اشاره به اینکه مبلغ بودجه تخصص یافته را 265 میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: تاکنون معادل 106  میلیارد تومان پروژه انتخاب و تحویل پیمانکار شده است.

وی در ادامه از پروژه هایی نظیر ساخت سالن چند منظوره ورزشی، مدرسه ، مرکز جامع سلامت، کتابخانه، کلانتری، فضای سبز، اصلاح و نوسازی شبکه آب و فاضلاب خبر داد و اظهار کرد: در حدود  75 میلیارد در این بخش با اولویت احداث شبکه آب و روشنایی به مناطق حاشیه ای نام برد.

مصطفایی از تلاش برای اختصاص ردیف بودجه اختصاصی به دیگر شهرهای استان خراسان  به صورت برنامه ای جهت بهسازی پهنه قطب شمال شرق خبر داد و عنوان کرد: این بودجه ها شامل شهرهایی نظیر سبزوار، بجنورد، نیشابور، کاشمر، اسفراین، شیروان و… می شود.

 

حسین آباد پایلوت طرح باز آفرینی شهری در کاشمر

مدیر کل ستاد باز آفرینی شهری کشور همچنین از انتخاب حسین آباد به عنوان پایلوت طرح باز آفرینی شهری در کاشمر خبر داد و با بیان اینکه این طرح در راستای بهسازی سکونتگاه های غیر رسمی انجام  می شود، تصریح کرد: اکنون دو هزار 700 محله  در سطح کشور شناسایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه در این دو هزار و 700 محله جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر در مساحتی حدود 140 هزار هکتار زندگی می کنند، بیان کرد: این محله ها در سه حوزه ی سکونتگاه های غیر رسمی، بافت فرسوده و بافت تاریخی شناسایی شده اند.

مصطفایی افزود: از این محله ها 1100 محله  با جمعیت حدود 11 میلیون نفر در سکونتگاه های غیر رسمی، هزار محله در بافت فرسوده و 600 محله در بافت تاریخی واقع شده است.

وی با اعلام اینکه باتوجه به ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه سالانه موظف به باز افرینی  و بهسازی 270  محله در سطح کشور هستیم، اضافه کرد: در سال جاری عملیات اجرایی 197 محله در 118 شهر آغاز شده است.

وی با بیان این که بهسازی در کشور از روند مناسبی برخوردار است، تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت های موجود در تمامی نهادها، بخش خصوصی ، خیرین و … برای پیشبرد اهداف بهسازی  شهری استفاده نماییم.

 

 

گزارشی از ملیحه فلاح

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *