کارآفرینی یکی از محور های اصلی برنامه ششم توسعه کشور است

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی و جمعی از مسئولان محلی دانش آموزان و مربیان، بازارچه کارآفرینی دانش آموزان در مجموعه تالار فرهنگیان شهرستان رشتخوار افتتاح شد.
سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، گفت: آموزش کلید تحقق اهداف توسعه پایدار است، فقر صرفا به بضاعت مالی محدود نمی‌شود بلکه شامل بضاعت در قابلیت و توانمندی نیز هست. برای ارتقای قابلیت‌ها باید به آموزش کیفی توجه  شود و اشتغال‌پذیری مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: بر این اساس باید به توسعه برنامه آموزش‌های مهارتی بر اساس محورهای توسعه پایدار در استان توجه ویژه‌ای مبذول شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی  با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی در برنامه ی ششم توسعه کشو،  افزود: یکی از جدی ترین شاخص های کیفیت آموزشی، تربیت برای زندگی است و نسل سوم دانشگاه نیز نسل دانشگاه هایی با ارائه مهارت های زندگی و مهارت های عملی می باشد.
حسینی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه سه محور عمده اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در علم و فناوری و مهارت آموزی  مورد تاکید قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: محور سوم برنامه ششم، تعالی سازی فرهنگی می باشد و موضوع توجه به بحث کارآفرینی از ابعادی است که به عنوان اولویت و مساله  محوری در این برنامه به آن توجه شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اثرات مثبت  برگزاری نمایشگاه های کارآفرینی، گفت: با شناسایی توانمندی های افراد در سنین پایین، امکان سنجش، آموزش و پرورش افراد وجود دارد، به گونه ای که با آموزش مهارت های کارآفرینی در دوران کودکی ونوجوانی  می توان از دغدغه اشتغال در جامعه تا حد زیادی کاست.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *