کمبود 500 نیروی آتش‌نشان در مشهد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: بر اساس استاندارد، جمعیت مشهد 500 نیروی آتش‌نشان کم دارد، اما با وجود این چارت و تشکیلاتی که برای ما تعیین شده است در حال حاضر نیرویی در ایستگاه‌ها کم نیست.

حسن جعفری افزود: سالانه به طور متوسط 10 نفر از آتش‌نشانان بازنشسته می‌شوند این در حالیست که آتش‌نشانی جز مشاغل سخت و زیان‌آور به حساب نمی‌آید. اگر قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای آتش‌نشانی نیز تصویب شود، امسال باید 60 نفر از آتش‌نشانان بازنشسته شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد یادآور شد: در حال حاضر چارت تشکیلاتی سازمان در مرحله‌ای است که نمی‌توانیم نیرویی جذب کنیم؛ در حال حاضر 80 درصد نیروی چارت را جذب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حتما باید در چارت تغییراتی ایجاد شود، ادامه داد: چون در حال حاضر به لحاظ تشکیلاتی برای نیروهای جدید جا نداریم و این تغییر نیز در دست شهرداری است.

جعفری در خصوص آتش‌نشانانی که تحت عنوان شرکت خصوصی فعالیت می‌کنند، گفت: 100 نفر از آتش‌نشانان تحت نظر شرکت خصوصی فعالیت می‌کنند و میزان حقوق آنان با افراد سازمانی تفاوتی ندارد.

تنها موضوع رفاهیات و کارانه‌ای که برای سازمانی‌ها در نظر گرفته می‌شود، برای بخش خصوصی در نظر گرفته می‌شود، اما اگر خصوصی‌سازی توسط شورای شهر تصویب شود بسیاری از شرایط برای کارکنان بخش خصوصی نیز بهبود می‌یابد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *