تنها ۱۴ درصد منابع بانکی خراسان‌رضوی «ارزان‌قیمت» هستند

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: تنها ۱۴ درصد از منابع سیستم بانکی در خراسان رضوی ارزان قیمت هستند که روز به روز هم از میزان آنها کاسته می‌شود.

محمود منصوری افزود: حجم تسهیلاتی که توسط بانک‌های خراسان رضوی به طور میانگین در ماه پرداخت می‌شود 19 هزار میلیارد ریال و مانده مطالبات سیستم بانکی استان در حدود 21 هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: همچنین میزان صدور ضمانتنامه در سیستم بانکی خراسان رضوی 27 هزار و 500 میلیارد ریال، نسبت منابع به مصارف 64 درصد و نسبت مطالبات به مصارف 6 درصد است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با بیان اینکه روز به روز از میزان منابع ارزان قیمت در سیستم بانکی خراسان رضوی کاسته می‌شود، تأکید کرد: هماکنون 14 درصد منابع بانک‌های خراسان رضوی را منابع ارزان قیمت تشکیل می‌دهند.

منصوری ادامه داد: در طول سال 95 در حدود 349 هزار و 789 میلیارد ریال تسهیلات در سیستم بانکی خراسان رضوی پرداخت شده که این میزان در طول 3 ماهه ابتدایی امسال به بیش از 356 هزار میلیارد ریال رسیده؛ به بیان دیگر میزان تسهیلات پرداخت شده در طول بهار امسال نسبت به تمام سال 95 در حدود 6573 میلیارد ریال افزایش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین 2294 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تا پایان خرداد ماه در خراسان رضوی پرداخت شده و 8 بانک استان در این بخش فعالیت داشته‌اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *